איילת יוניאן (מימין) בחתונת אחותה לפני כשנה
איילת יוניאן (מימין) בחתונת אחותה לפני כשנהצילום: דעאל סבטייה

במלאת 11 חודשים לפטירתה של איילת שירה יוניאן, תלמידת אולפנה מקרית ארבע שהלכה לישון ולא קמה בבוקר, תכניס משפחתה ספר תורה לזכרה לבית הכנסת במערת המכפלה

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר אביה, הרב איתן יוניאן, על מפעלי החסד הרבים שקמו לזכרה בשנה האחרונה ועל התחושות לקראת הכנסת ספר התורה לזכרה.

איילת שירה יוניאן, תושבת קרית ארבע, הלכה לישון כרגיל עם חברותיה בשבת האולפנה לפני שנה בכפר עציון, אך לא התעוררה בבוקר.

"זה קרה בשבת שהיא תשעה באב. זה מאוד מייחד אותה, היא נולדה בשבת ונפטרה בשבת, נשמה של שבת. בשבת יש מנוחה, מנוחה זה לא רק חוסר מעש, מנוחה זה אומר שלמות, שבת זה מעין העולם הבא שמגיעים לשלמות הרוחנית ובאמת היא חיה ככה, היא חיה בנחת, בשלמות", אמר אביה.

כאמור, ביום רביעי בעוד כשבוע תכניס משפחתה ספר תורה לזכרה לבית הכנסת שבמערת המכפלה בחברון. "התחושות מעורבות", אמר אביה הרב יוניאן. "זה מיוחד, ספר תורה עשוי גוויל המסמל את הגוף ואותיות המסמלות את הנשמה".

"היא הייתה ילדה מאוד מיוחדת, היו לה מידות מאוד טובות, היא הייתה מאוד אצילית, מאוד שקטה, כל הזמן עם חיוך על הפנים, כל הזמן עם הפנים החוצה, לא חושב על עצמה, כל הזמן מתנדבת", אמר.

"היא הייתה בחברים לרפואה, הייתה בכנפי רוח. החברות שלה מאוד אהבו אותה, היא הייתה מאוד חברותית, עוזרת בבית. מאוד אהבנו אותה והיינו גאים בה", ציין.

בשנה האחרונה התקיימו מספר מיזמים לזכרה של יוניאן. בית מדרש "כאייל תערוג" הוקם לעילוי נשמתה והוא שוכן בשכונת קרית משה בירושלים. "בית המדרש מיועד לבוגרי צבא שרובם חזרו בתשובה ורוצים לעלות קומה ולבנות את ביתם מתוך תורה ואמונה. זה מאוד הולם את דמותה של איילת שתורת חסד על לשונה", אמר אביה שמשמש כראש בית המדרש.

אביה סיפר כי בראש חודש אדר האחרון, "לרגל יום הולדתה של איילת קיימו החברות שלה יום מעשים טובים. הן יצאו כל בתי הספר להתנדבות, אחר הצהריים התקיימו שיעורי תורה ולאחר מכן התרמת דם במהלכה נתרמו כשבעים מנות דם. בנוסף נתרמו כמעט 30 צמות לזכרון מנחם לצורך הכנת פאות לחולי סרטן.

בסיום יום המעשים הטובים התקיימה הופעה של עקיבא תורג'מן ששר גם את השיר שכתבה והלחינה המדריכה של איילת מהאולפנה. את הבית השני כתבו הוריה של איילת יוניאן.

עקיבא תורג'מן שר את השיר שנכתב לזכרה של איילתמשפחת יוניאן