יועז הנדל: להקים בדחיפות תשתית דור 5 שלא נשאר מאחור

שר התקשורת יועז הנדל סייר היום (שלישי) בעיר אילת ובחבל אילות, במסגרת הדגש שהתווה על פריסת תשתיות בגבולות הארץ, ולאחר שסייר בשבוע שעבר ברמת הגולן.

באילת חנך השר את הסיב האופטי של חברת פרטנר, קיים פגישת עבודה עם ראש העיר מאיר יצחק הלוי וכן קיים פגישת עבודה במועצה האזורית חבל אילות. בנוסף, קיבל השר קהל במסגרת ‘הלשכה הנודדת׳, אליה הגיעו תושבי האזור לבקש את עזרתו של השר במגוון נושאים.

במהלך הסיור באילת נשא הנדל את 'נאום הפרארי' וציין כי "את המצב של ישראל היום אפשר להמשיל למדינה שבדרך אליה אוניות עמוסות במכוניות המירוץ המהירות בעולם. אבל שכל הכבישים במדינה הם דרכי עפר משובשות. מה אפשר לעשות עם פרארי בלי כביש מהיר?!".

"הדרכים האלו בישראל, שהן תשתיות התקשורת, מחזיקות בקושי את הטכנולוגיה הקיימת. האינטרנט של הדברים, חדרי ניתוח וירטואליים, למידה חדשנית מרחוק, עבודה מהבית - כל אלו מכוניות מירוץ שיכולות לדחוף את ישראל חברתית, כלכלית, מדינית ובטחונית קדימה. חייבים לבנות תשתיות. הזמן לא עוצר. צריך להקים בדחיפות תשתית דור 5 ופריסת סיבים אופטיים כדי שלא נשאר מאחור, ונוכל להמשיך להיות סטארט אפ ניישן ואור לגויים", הסביר.

במועצה אזורית חבל אילות נפגש השר עם הנהלת המועצה ודן עימם על הצורך בהשקעת המדינה בתשתיות באזור. השר ביקש להדגיש כי "קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול. כדי ליישם את החזון הזה, תוקם קרן מיוחדת במימון כל חברות התקשורת ותתמרץ את הפרישה באזורי הגבול על פני אזורים ללא כדאיות כלכלית. כך נבטיח כי הישובים המרוחקים וסמוכי הגבול ייהנו מהפעימות הראשונות של החיבור לרשת הסיבים".

"דווקא בתקופה כזאת מנועי צמיחה, השארת חברות הזנק ופתיחת אפשרויות לעצמאים לעבוד מרחוק- כל אלה הופכים יעד לאומי. אני מתכוון לעבוד קשה כדי להביא את כולנו לקדמת החדשנות העולמית", הדגיש.

שר התקשורת הנדל וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי
שר התקשורת הנדל וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלויצילום: דוברות