שמורת עין גדי וים המלח. אילוסטרציה
שמורת עין גדי וים המלח. אילוסטרציהצילום: iStock

זה לא סוד שאחת הבחירות הכי משמעותיות בהפקות אופנה היא הלוקיישן. בהפקה מושלמת, מעבר לבחירת הצוות יש חשיבה מעמיקה על בחירת הלוקיישן.

כל מעצבת אופנה שואפת לצלם את הקולקציה החדשה שלה במקום הכי מיוחד שיש. אבל אלו לא רק המעצבות שמתעניינות בכך. היום כל בלוגרית באינסטגרם או כל מי שרוצה להתפנק בקצת תמונות חדשות מחפשת לפרוץ את הנורמה וליצור תמונות מיוחדות.

לשם כך אספתי כמה לוקיישנים מיוחדים שנמצאים בארץ. כל מה שנותר לכן הוא להכנס לרכב, להתניע ולצלם.

נתחיל מהדרום. מדבריות, ים המלח ושדות אינסופיים. אין ספק שהדרום מייצר לנו פינות חמד לתמונות ונופים עוצרי נשימה. חאן עין גדי הוא דוגמה מעולה ללוקיישן צילומים פסטורלי המשלב את נופי ים המלח, קראוונים בעיצוב וינטאג' ונופים הרריים.

חאן עין גדי
חאן עין גדיצילום: אמונה לש
חאן עין גדי
חאן עין גדיצילום: אמונה לש

אם הגעתם עד כאן, תמשיכו טיפה לכיוון קיבוץ בית הערבה, שם תמצאו חלון ענק המשקיף לים המלח ולידו אוסף קירות גרפיטי.

חלון ענק המשקיף לים המלח
חלון ענק המשקיף לים המלחצילום: אמונה לש

נטפס קצת לאזור ירושלים והרי יהודה. הלוקיישן הבא מתאים לאוהבי טבע ועתיקות בשילוב מודרניזם. המקום נקרא "עין יעל" ותמצאו בו מבנים עתיקים, פסיפס וצמחייה. לוקיישן מושלם למי שרוצה לשלב בין טבע עתיק לאופנה עכשווית.

מיקום נוסף שמשדר טבע, צלילות וחופש הוא חוות אל היען. בחרה במיקום הזה אחינועם אביטל, בעלת מותג המטפחות "כשושנה", שצילמה את קולקציית המטפחות החדשה בשמורה. אביטל סיפרה לערוץ 7 על הבחירה בחווה להפקת האופנה. "רציתי מקום בטבע, היה באלי ווייבים אחרים מהמראה האורבני של נווה צדק, יותר בוהו שיק. המקום מהמם עם אנשים מדהימים".

אחינועם אביטל "כשושנה"
אחינועם אביטל "כשושנה"צילום: טל מרנץ

נעזוב לרגע את הטבע הקסום ונעבור למרכז הארץ. מיקום מדהים שישלב לכן את הקולקציה ברקע אורבני הוא מתחם התחנה בתל אביב. רכבות צבעוניות, מבנים ייחודיים, שדרות אורבניות ואין ספור פינות מיוחדות לצילומים. רומי שרון, בעלת המותג "מישמש עיצוב אופנה", בחרה לצלם במתחם את קולקציית הקיץ החדשה.

"זה מקום פסטורלי ונעים שיש בו בכל פינה אפשרות לתמונה", סיפרה שרון בשיחה עם ערוץ 7. "התמונות יצאו מגוונות. יש גם קרונות, חלונות ודלתות יפות, צמחייה, הים במרחק מעבר כביש אז ניתן בשנייה להגיע גם לשם. מבחר גדול של פריימים שונים, ותמיד אפשר לעשות הפסקה לגלידה או קפה. יש במקום חניה נוחה שעולה 25 ש"ח ליום שלם".

מישמש עיצוב אופנה֫
מישמש עיצוב אופנה֫צילום: סתיו פרץ
מישמש עיצוב אופנה֫
מישמש עיצוב אופנה֫צילום: סתיו פרץ

ולסיום, לוקיישן פסטורלי וייחודי הנושק לים התיכון, הלא הוא חוף מבצר עתלית. במיקום זה תמצאו חוף פסטורלי ונקי, צבעי תכלת-כחול עזים, מים צלולים ואבנים אפורות. תוכלו גם לצלם על הגשר הארוך שנמשך אל תוך הים.

חוף מבצר עתלית
חוף מבצר עתליתצילום: iStock