חתימת ההסכם להקמת מעלית מהרובע היהודי לכותל המערבי

ההסכם להקמת מעלית מיוחדת שתחבר בין הרובע היהודי לכותל המערבי נחתם היום (שלישי) בין החברה לפיתוח הרובע היהודי לעיריית ירושלים.

המעלית המיוחדת שתיבנה בעלות של 55 מיליון שקל, תסיע את המתפללים מהרובע היהודי עד לרחבת הכותל המערבי וצפויה לתת מענה לעשרות אלפי אנשים שהתקשו להגיע לרחבת הכותל בשל קשיי נגישות. בניית הפרויקט צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים.

במעמד החתימה בו השתתפו ראש העיר, מנכ"ל העיריה איציק לארי, שהיה הרוח החיה מאחורי קידום הפרויקט, היועץ המשפטי, אלי מלכה וריטה לידז'נסקי, מנהלת מחלקת נכסים, שהופקדה על ניהול המו"מ מול החברה לפיתוח הרובע.

במעמד החתימה אמר ראש העיר, משה ליאון: "אנחנו חותמים היום על הסכם היסטורי אליו נשאו מאות אלפי אנשים עיניים במשך עשרות שנים. אנחנו מרחיבים את מעגל המתפללים בכותל ונותנים לאנשים – שאולי משוועים יותר מכל לשאת תפילה לבורא עולם – להגיע לכותל בנוחות ובלי קשיים. זה יום בשורה לירושלים, למדינת ישראל ולעם היהודי כולו".

מנכ"ל העירייה, איציק לארי, אמר, "בהנחיית ראש העיר עבדנו קשה להוריד את כל המכשולים שעמדו בדרך. מדובר באחד הפרויקטים המורכבים שנעשו בירושלים, היו רגעים שנראה היה שמדובר בפרויקט חסר סיכוי, אבל האמונה בדרך הביאה לתוצאה המיוחלת".

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי שחתם אף הוא על ההסכם, אמר "היום הזה הוא יום בשורה לעשרות אלפי משפחות: אמהות עם ילדים, נכים וקשישים ששיוועו להגיע לכותל, אך לא הייתה להם את האפשרות. היום עם חתימת ההסכם אנחנו יכולים להסתכל להם בעיניים בגאווה ובסיפוק גדול ולומר להם: הסרנו את המכשולים, הכותל בידיכם!".