סא"ל תלם חזן
סא"ל תלם חזןצילום: דובר צה"ל

סא"ל תלם חזן, ראש מנהלת החרדים בצה"ל אשר פעולותיו הביאו לחשיפת פרשיית זיוף נתוני גיוס החרדים בצבא, פורש בימים אלו משירות בצה"ל.

חזן היה זה אשר עם כניסתו לתפקיד, לאחר שורת תפקידי פיקוד ולחימה בשטח, גילה את היקף התופעה של זיוף הנתונים, אשר פגעה קשות באמון הציבור בצה''ל.

פרשיה זו טילטלה את צה''ל כולו ובעקבות טענת ארגון "תורת לחימה" כי גם בתקופתה של ח"כ אורנה ברביבאי כראש אכ"א בוצעו זיופים, הרחיב צה''ל את התחקיר עד לכעשור אחורה, לשנת 2010.

את התחקיר ביצע האלוף במילואים רוני נומה, ובסיומו נזף הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בראש אכ"א מוטי אלמוז.

היום (ג') הפיץ סא"ל חזן איגרת לפקודיו לקראת שחרורו הצפוי מצה"ל, בה הדגיש כי הוא שלם עם דבקותו בערך היושרה.

"לפני כשנתיים נקראתי לקבל עליי את תפקיד ראש מנהלת החרדים הצבאית לאחר מעל ל-20 שנות שירות בתפקידי הלוחמה. כמי שזכה לפקד על גדוד 'נצח יהודה' ולשמש כסגן מפקד חטיבת הצנחנים, הבנתי היטב את גודל המשימה והחשיבות הלאומית שבמפעל זה ונענתי לכך בחרדת קודש", סיפר.

לדבריו, "נכנסתי אל התפקיד עם שאיפות ויעדים רבים, שמטרתם הייתה למנף את שירות החרדים בצה"ל בתחומי הגיוס, המדיניות, ההכשרות ועוד נושאים רבים לטובת רווחת החייל החרדי וצה"ל כולו. בזכות אנשי העשייה המסורים מאין כמותם במנהלת ושותפים רבים וטובים לדרך, זכינו לקיים עשייה חדשנית, יעילה וסדורה. אף על פי שעמדו אתגרים רבים לפנינו, האמנו בצדקת הדרך ונהגנו ביושר מתוך תחושת שליחות עצומה ועל כן ראינו סייעתא דשמייא וברכה בדבר. מבין ההישגים הרבים בלטו מיסוד המנהלת ומטרתה, הגדלת מספר המתגייסים החרדים, ייעול שנת המעו"ף, קיום מופעים היסטוריים בהתאם לתוכנית עבודה רוחבית שנבנתה לטובת המשימה החשובה".

"לאחר תקופה ממושכת רוויית עשייה בשטח ובמטה, חוויות אישיות ורוחניות, אני מסיים היום את תפקידי בתחושת סיפוק אדירה וגאווה באנשיי, בשותפים ובחיילים החרדים, גאווה בדרך אותה עשינו יחדיו. אני רוצה להודות באופן אישי לכל השותפים לעשייה, שבלעדיהם שום דבר מהתקופה הזו לא היה קורה. בראש ובראשונה אני רוצה להודות למפקדי וחיילי מנהלת החרדים הצבאית, נכנסתם לליבי והפרידה מכם היא הקשה ביותר. בנוסף, לשותפים הטובים והרבים לעשייה ביחידות צה"ל, באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון ובעמותת 'נצח'. תודה לאלפי החיילים החרדים אשר בחרו להיות שותפים בהיסטוריה שנכתבת בימים אלו ולשמור על ביטחון מדינת ישראל. לבסוף, תודה לקב"ה על הזכות שגמל עימי לשרת את עם ישראל במשך 25 שנות שירות", הוסיף

סא"ל חזן חתם: "כולי תקווה שמשפחת החרדים בצה"ל תמשיך לגדול ולהתפתח, בצורה טובה, הגונה ומוצלחת. בברכת הצלחת הדרך. סא"ל תלם חזן".

בארגון תורת לחימה מבקרים בחריפות את התנהלות הרמטכ''ל כוכבי בפרשה, "במקום שיתנו הוקרה לקצין שהיה אמיץ ולא חשש לחשוף את האמת - שולחים אותו הביתה, היום צה"ל מעביר מסר לקצינים שלא האמת היא נר לרגליו."