עו"ד יוסי פוקס: השחיתות קיימת גם במערכת אכיפת החוקצילום: יהונתן גוטליב / ערוץ 7

מאות בני אדם השתתפו אמש (שלישי) במפגן מחאה גדול ברחבת מוזיאון תל אביב בדרישה לעצור את "הדיקטטורה השיפוטית" של בג"ץ.

עו"ד יוסי פוקס אמר בשיחה עם ערוץ 7 מההפגנה בתל אביב כי השחיתות קיימת גם בפרקליטות וכי הוא משוכנע שחוקק פסקת ההתגברות.

"אני קרוב לעשרים שנה עוסק במאבק בדיפ-סטייט ובשיכרון הכוח של הפרקליטות", אמר עו"ד פוקס.

"אני חושב, שכמו שנאמר אבנים שחקו מים, התהליכים שעברו עלינו חשפו לאט לאט לציבור הרחב שהשחיתות קיימת גם במערכות האלה, במערכת אכיפת החוק", הוסיף.

"אם למשל, היועץ המשפטי לממשלה, שיש לו עדיין תיק פתוח במשטרה, יכול להיות גם יועמ"ש לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה והתובע הראשי והיועמ"ש לכל שרי הממשלה, והוא לא יכול היה להתקבל להיות פרקליט זוטר בפרקליטות מחוז בגלל הסטטוס הזה - זה מצב חמור מאוד", קבע.

לדבריו, "הימין לא השכיל לעשות את כל התיקונים הנדרשים. היו סיבות אמיתיות לעיתים, וזה הרכב הקואליציה. קשה למצוא קואליציות במדינת ישראל שזה נטו ימין, שיכולים לקדם את כל המהלכים. אני חושב שאיילת שקד עשתה כמה דברים, אבל את רוב הדברים המהותיים כחלון סיכל. לכן, הרעיון הוא לא למצוא אשמים, אלא לאט לאט להעביר את המסר בציבור הרחב שזאת בעיה".

עוד אמר עו"ד פוקס: "אני רוצה לציין פה, שבסקר האחרון שערך שלמה פילבר עם 'דיירקט פולס', הוא הביא נתון מדהים. 21 אחוז מהציבור מטריד אותו עודף הכח של הפרקליטות ובג"ץ יותר מביטחון, כלכלה וקורונה. זה אומר שהצלחנו לפחות להעביר את המסר לציבור. עד שזה יתורגם בפועל לחקיקת יסוד, לפסקת ההתגברות ולשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים זה יקח עוד זמן, אך אני משוכנע שנגיע לשם".