ניו יורק, המדינה שהוכתה בצורה הקשה ביותר בארה"ב מנגיף הקורונה, מנסה להתאושש.

כחלק מתהליך הפתיחה מחדש והחזרה לשגרה, נפתחו העסקים, המסעדות וחלק ממקומות הבילוי, ומאות אלפי עובדים חזרו לעבודתם.

עסקים שאינם חיוניים נסגרו לראשונה בניו יורק בחודש מרץ במטרה למנוע את התפשטות המגיפה, ובימים האחרונים נפתחו מחדש החנויות, מסעדות, מספרות ועסקים נוספים.

במסגרת ההקלות מתאפשר לתושבי ניו יורק לאכול במסעדות כאשר הם יושבים בשולחנות מחוץ למסעדה, ואחד הראשונים לנצל זאת היה ראש העיר ביל דה בלאזיו שנצפה אוכל באחת המסעדות בניו יורק. מספרות ומכוני יופי יכולים להיפתח בקיבולת של עד 50 אחוזים, כאשר חברות השכרת רכב, משרדי נדל"ן ועסקים רבים נוספים המוגדרים "לא חיוניים" נפתחו כעת מחדש.

כמה פקידים בכירים קראו לפתוח גם את הרכבת התחתית של ניו יורק בשעות הלילה, כאשר התכנסויות פומביות מותרות עד למגבלות של 25 בני אדם. על פי ההערכות מעל ל-300 אלף תושבים מקומיים חזרו למקומות עבודתם בימים האחרונים במסגרת שלבי הפתיחה מחדש.

עם זאת, קניונים, חדרי כושר ובתי קולנוע לא ייפתחו מחדש, אך תתבצע הערכה בשבועות הקרובים על מנת לנסות ולהחזיר גם אותם לפעילות רגילה, כאשר ההערכה היא כי בתי הקולנוע ייפתחו ב-10 ביולי.

גם המופעים בברודווי עדיין לא התחדשו וככל הנראה יחודשו רק בחודש ינואר הקרוב. "בעוד אני אומרת תקופה ארוכה כי יתכן שלא נחזור לפעילות השנה, כרגע עדיין אין לנו תאריך חזרה רשמי. אנו נמצאים בשיחות עם המפיקים ובעלי התיאטראות על התאריך הטוב ביותר לחזרה", אמרה שרלוט סנט.מרטין, נשיאת ליגת ברודווי האחראית על המופעים.