שוטרים בפעילות אכיפה
שוטרים בפעילות אכיפהצילום: Nati Shohat/Flash90

נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (רביעי) מעלים כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 420 חולי קורונה חדשים.

בישראל ישנם 5,460 חולי קורונה פעילים, 62 מהם אובחנו מחצות. 28 חולים מונשמים בבתי החולים. מניין הנפטרים עומד על 308. עד היום החלימו בישראל 15,898 חולי קורונה.

לאור העלייה בתחלואה, הממשלה תתכנס לישיבה דחופה שבה ידונו השרים בהחזרת האיכונים שמבצע השב"כ אחר חולי קורונה, במטרה לגדוע את שרשרת ההדבקה.

בעקבות החלטת הממשלה, החל מהבוקר העיר אלעד ושכונות בטבריה מוגדרות "אזור מוגבל" עד לשעה 8:00 ביום רביעי הבא. ההגבלות חלות על כל השטח המוניציפלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

הלימודים בטבריה ימשיכו להתקיים מלבד באזור הרחובות זלמן שז"ר, שפע חיים ודוד אלעזר. גם החנויות יישארו פתוחות. תנועת הנכנסים והיוצאים מהשכונות תוגבל על מנת למנוע התפשטות הנגיף.

בתוך השכונות אסורה התקהלות של מעל 50 איש ויש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים. על מנת לאכוף את הגבלות התנועה יוקמו מחסומים בדרכי הגישה לשכונות. המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל שימנעו תנועה לא הכרחית.

צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדון היום (רביעי) באפשרות שיוטלו סגרים על חלקים מערים נוספות ברחבי הארץ. הערים בהן נרשמות עליות בנתוני התחלואה, כמו מודיעין עילית ובת-ים יהיו במוקד הדיון.

בחדשות 12 דווח כי דוחות אגף המודיעין של צה''ל מצביעים גם על זינוק בנדבקים ביישובים החרדים והערבים. בראש מוקדי הסיכון נמצאת העיר ירושלים, בה נדבקו 194 בני אדם בשבוע האחרון. הבאה אחריה ברשימה היא בני ברק, שם נרשמו 170 נדבקים מאז השבוע שעבר. אחריה תל אביב עם 134 נדבקים בשבוע, וגם בת-ים - שם נדבקו 94 אנשים. לאחר מכן נמצאת אשדוד עם 80 נדבקים בשבוע. ברשימה נמצאות גם אור יהודה, קריית גת וערערה.

בהמשך הרשימה מופיעות טבריה, עליה הוטלו הגבלות בחלק מהשכונות החל מהבוקר וגם אלעד שנמצאת כבר בסגר. במרכז המידע והידע מצביעים על אום אל-פאחם, תל אביב, ירושלים, ביתר-עילית, קריית גת וחורה כערים בהן נדרשת הגדלה של מספר הבדיקות.