בן אנד ג'ריז מחרימה את פייסבוק

ענקית הגלידות הודיעה כי תשעה את כל הפרסומות שלה בפייסבוק, באינסטגרם ובאפליקציות

ערוץ 7 , ב' בתמוז תש"פ

Ben & Jerry's
Ben & Jerry's
צילום: רויטרס

חברת הגלידות בן אנד ג׳ריז הודיעה כי תסיר את כל הפרסומות שלה מכל הפלטפורמות של חברת פייסבוק.

מדובר במחאה מצד חברות גדולות בעולם אשר קוראת לפייסבוק להחמיר את מדיניותה בנוגע לדברי שנאה ותכנים גזעניים שמפורסמים בה.

בציוץ מהחשבון הרשמי של החברה נכתב – ״אנחנו נשעה כל פרסומות בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם בארצות הברית, כחלק מתמיכה בקמפיין #StopHateForProfit. פייסבוק חייבת לנקוט בפעולות ברורות וחד משמעיות כדי להפסיק את השימוש בפלטפורמות שלה להפצה של גזענות ושנאה״.

גם מותג ביגוד הספורט נורת' פייס (The North Face), שבבעלות חברת VF, הודיע כי יפסיק לפרסם בפייסבוק. "אנחנו יודעים זה זמן רב כי תוכן פוגעני, רטוריקה גזענית ודיס-אינפורמציה הפכו את העולם למקום לא בטוח ולא שוויוני, ואנחנו עומדים לצד ארגוני זכויות אדם כמו NAACP ואחרים שעובדים להפסקת רווחים משנאה (StopHateforProfit#)", מסרה החברה.

פייסבוק טוענת כי היא נוקטת בצעדים מחמירים בניסיון לקדם צדק ושוויון בין הגזעים.

מפייסבוק נמסר: "אנו משקיעים מיליארדי דולרים בכל שנה בכדי לשמור על ביטחון הקהילה שלנו ועובדים באופן שוטף עם מומחים חיצוניים כדי לבדוק ולעדכן את המדיניות שלנו. פתחנו את עצמנו לביקורת של ארגוני זכויות אזרח ואסרנו פעילות של 250 ארגוני עליונות לבנה בפייסבוק ובאינסטגרם".

"כמו כן, ההשקעה שלנו בבינה מלאכותית הובילה לכך שכמעט 90% מתכני דיבור שנאה מוסרים מהפלטפורמה עוד לפני שמשתמשים מדווחים לנו עליהם. דו״ח, שנערך לאחרונה באיחוד האירופי מצא שפייסבוק טיפלה ביותר דיווחים על דיבור שנאה תוך 24 שעות מאשר טוויטר ויוטיוב. עבודה רבה עוד לפנינו, ואנחנו נמשיך לעבוד עם קבוצות זכויות אזרח ומומחים אחרים כדי לפתח עוד כלים, טכנולוגיה ומדיניות להמשך המאבק בנושא זה", נמסר בהודעה.