עולים חדשים
עולים חדשיםצילום: שחר עזרן באדיבות נפש בנפש

ארגון נפש בנפש וחברת התעופה הישראלית "אל על" חתמו על הסכם לפיו בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר, החברה תבצע 14 טיסות לישראל ועליהן כ- 1,000 עולים מרחבי ארה"ב. ה"רכבת האווירית" תתבצע בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA.

במסגרת ההסכם שנחתם השבוע, אל על תקצה מושבים עבור עולי הארגון שיתפרסו על פני 14 טיסות שונות: 4 טיסות בחודש יולי, 9 טיסות בחודש אוגוסט וטיסה נוספת בתחילת ספטמבר.

הטיסות ימריאו משדה התעופה JFK בניו יורק. בנוסף לטיסות אלו יתווספו 2 קבוצות נוספות שיצאו מהחוף המערבי בארה"ב עם עולים נוספים עליהן.

בתוך כך, ציינו בארגון כי מספר המתעניינים והבקשות ל'פתיחת תיקי עלייה' מקרב יהודי צפון אמריקה שובר שיאים לאחר שחודש מאי 2020 היה חודש שיא של כל הזמנים, מאז הוקם ״נפש בנפש״ לפני 18 שנים, עם גידול של 100% במתעניינים בעלייה מצפון אמריקה, זאת בהשוואה למספרים בחודש מאי אשתקד. חודש יוני 2020 מסתמן גם הוא כחודש שובר שיאים עם מעל 900 בקשות חדשות שהתקבלו בארגון עד כה, לעומת 399 בכל חודש יוני 2019.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש": "הקיץ לא יהיה אותו קיץ, אבל העולים הם אותם עולים, ציונים ואוהבי ישראל במלוא מובן המילה. נגיף הקורונה אילץ אותנו לעשות התאמות למציאות החדשה שמשפיעה גם על העלייה ארצה, ששיאה הוא בתקופת הקיץ. אנו רואים את המספרים ומדברים עם העולים בשטח ואני שמח לבשר שהביקוש לעלייה ממשיך לנסוק. אנו ערוכים לסייע לכל העולים שיגיעו במסגרת הרכבת האווירית ומחויבים להגשמת החלום הציוני."