הילדה מדלן מקאן
הילדה מדלן מקאןמשטרת בריטניה

לפני מספר שבועות הודיעה התביעה בגרמניה כי יתכן וזיהתה את האיש שעומד מאחורי היעלמותה ורציחתה של הילדה מדלן מקאן, שנעלמה באופן מסתורי בשנת 2007 בפורטוגל.

כעת מתברר כי יתכן וכבר בשבוע הבא ישוחרר כריסטיאן ברוקנר, החשוד העיקרי ברציחתה של מקאן, מהכלא בו הוא מרצה 21 חודשי מאסר בגין עבירות סמים. על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, עורכי דינו של ברוקנר הגישו בימים האחרונים בקשה לשחרור מוקדם שלו, לאחר שריצה שני שלישים מעונשו על סחר בסמים.

ברוקנר בן ה-43, שהורשע גם בעבירות פדופיליה בעבר, נידון למאסר על חלקו ברשת סחר בסמים שסיפקה סמים ללקוחות מפורסמים ויוקרתיים במיוחד. ההחלטה האם לשחררו כבר בשבוע הבא הועברה לבית המשפט בעיר קרלסרוהה, שם יקבעו השופטים האם יצא לחופשי בעוד מספר ימים. גורם המקורב לחקירה הגרמנית הביע חשש כי ברוקנר עלול לנצל את שחרור מהכלא על מנת לברוח מגרמניה ולהיעלם, על מנת שלא לעמוד לדין בפרשת מדלן מקאן.

"אם בית המשפט העליון יחליט לשחרר אותו זה ישפיע מאוד על המקרה. הוא יכול להיעלם ואז לא נוכל להעמידו לדין. אנו נלחמים כדי שהוא יישאר במעצר", אמר המקורב לחקירה. עורכי דינו של ברוקנר גם הגישו תביעה לבית המשפט האירופי, בטענה כי בוצעה הפרה של תקנות צו המעצר האירופי במהלך הסגרתו של ברוקנר מאיטליה לגרמניה.

ברוקנר הוסגר לגרמניה בשנת 2018 בעקבות צו מעצר בינלאומי בגין עבירות סמים. עם זאת, כאשר הגיע לגרמניה הוא הועמד לדין והורשע גם באונס של אישה אמריקאית בת 72 בפורטוגל בשנת 2005. בחודש דצמבר האחרון הוא נידון לשבע שנות מאסר, אך ערער על ההרשעה ועל פי החוק הגרמני תקופת המאסר טרם החלה.

לברוקנר יש היסטוריה ארוכה של פשעים, לאחר שנכלא לראשונה כנער כאשר פגע בילדה בת שש. לאחר ששוחרר בשנת 1996, כאשר בן 19, נמלט מגרמניה ומאז ביצע שורה של פשעים, כולל פריצות ותקיפות מיניות בעודו בחו"ל.