עימות במליאה - אמסלם נגד לפיד: פתאום אתם לא מאמינים למשטרה?ערוץ הכנסת

במהלך דיון על דרישת יש עתיד-תלם להקין וועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת פרשת הצוללות במליאת הכנסת תקף היום (רביעי) השר דוד אמסלם את האופוזיציה ואמר, "עוד מעט תהפכו את נתניהו למרגל".

השר עקץ את לפיד. "בצה"ל הוא לא ראה צוללות. אז חשבתי, כשהוא היה ילד אז אולי רכשו לו כמה צוללות שהוא היה באמבטיה כדי לשחק איתם".

אמסלם טען כי אין צורך בוועדת חקירה כזאת משום שהמשטרה כבר חקרה את הפרשה. בתגובה שאל לפיד, "פתאום אתם מאמינים למשטרה?". אמסלם השיב, "פתאום אתם לא מאמינים למשטרה?".

לאחר מכן עלה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לדוכן והגיב לדברי אמסלם שלטענת לפיד התפלא שהאופוזיציה מנסה להפיל ראש ממשלה. "כן, אנחנו מנסים להפיל ראש ממשלה מכהן - זה מה שעושה אופוזיציה. הוא ראש ממשלה לא טוב עם בעיות משפטיות. הוא לא צריך להיות ראש ממשלת ישראל ואנחנו מנסים להפיל אותו".

על היעדרות שר הביטחון ויו"ר כחול לבן מהדיון שהוא עצמו קידם לפני שהצטרף לממשלה אמר לפיד, "רציתי להגיד משהו על העובדה שאדם שהיה חתום איתי על הדרישה להקים וועדת חקירה לפרשת הצוללות, אינו נוכח. אבל אז שמעתי את מזכירת הכנסת אומרת 'בני גנץ אינו נוכח'. ואמרתי לעצמי מעודי לא שמעתי סיכום מדויק יותר של אדם או מטרה".