מיש עתיד לכחול לבןערוץ כנסת

חברת הכנסת הטריה תהלה פרידמן (כחול לבן) סיפרה היום (חמישי) בערוץ כנסת על עזיבת יש עתיד וההצטרפות לכחול לבן על אף הערכתה ואהבתה ליאיר לפיד.

פרידמן תיארה את תהליך עזיבת יש עתיד, "בחודש מרץ עזבתי את יש עתיד, אחרי הבחירות כשהיה את הפיצול אז כיוון שהייתה לי עמדה בנושא הזה, אני חשבתי שנכון עשה בני גנץ ושצריך היה ללכת לממשלת אחדות, והאמת היא שהעמדה הזו גם הבעתי אותה עוד לפני הבחירות השלישיות".

"כשהיה הפיצול אז התקשרתי ללפיד ואמרתי לו שאני עוזבת את יש עתיד, הוא לא היה מופתע הוא ידע את עמדתי ניסיתי מאוד לשכנע. בזה זה נגמר באותו שלב, זאת אומרת זה לא שהצטרפתי לכחול לבן - פשוט עזבתי את יש עתיד, בגלל הפרישה מכחול לבן והסירוב להיכנס לממשלה" ובשלב הזה היא המשיכה את חייה בלי תכנון להיכנס לכנסת.

אולם אחרי כמה שבועות התרחש מפנה, "התקשרו מכחול לבן ואמרו, 'אנחנו מוותרים על הנורבגי המדלג ואנחנו חושבים להעביר נורבגי רגיל'. כיוון שכבר עזבתי את יש עתיד אז לא הייתי בעמדת מיקוח, כבר עזבתי, וככה הגענו עד הלום".

פרידמן סיפרה על הצער מפירוק כחול לבן, "יש בי המון כאב בכל מיני רמות. אחד, אני מאוד את אנשי יש עתיד ואת לפיד באופן אישי. אני מעריכה אותו ואוהבת אותו, אני יודעת שזה לא מילים של פוליטיקה, אבל בסוף אנשים הם אנשים והוא אדם שאני מאוד מעריכה ואוהבת. שתיים, יש פעילי שטח ואני יודעת שהצעד הזה מאוד כאב להם, וכואב לי להכאיב להם. ושלוש קצת כמו ילד בתהליך גירושים, אני נורא קיוויתי ואמרתי לעצמי שבפוליטיקה הכל יכול לקרות ואולי הם עוד יחזרו להיות ביחד. וזה גם מאוד מחליש את הכוח, הפיצול הזה".

ח"כ פרידמן עוד מאמינה שתשתף פעולה עם חבריה מיש עתיד, "בסוף חוץ מהמחלוקת על כן או לא כניסה לממשלה שעכשיו היא צובעת הכל, אני מקווה שבסוף יהיה אפשר לשתף פעולה כי מבחינת עולמות ערכיים, מבחינת דברים שאני באה לעשות".