הרב מוטי בן-שושן ז"ל
הרב מוטי בן-שושן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

מוטי בן שושן, תושב נווה דניאל בגוש עציון, נפטר השבוע לאחר התמודדות עם מחלה קשה.

בן-שושן ניהל את אולפנת אמית נוגה בבית-שמש, ולאחר מכן את ביה"ס כרמי-יהודה שבאלון שבות, תפקיד אותו מילא עד שנאלץ לפרוש בגלל מחלתו. בן-שושן היה איש חינוך נערץ, ומלבד זאת היה גם בעל תפילה והתנדב במד"א.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ספד לו: "ברוך דיין האמת. יקירנו הרב מוטי בן שושן, תושב נווה דניאל, הלך היום לעולמו לאחר מאבק במחלה הקשה. הרב מוטי היה אדם מיוחד, איש חינוך ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, בוגר ישיבת הר עציון, שימש כמנהל בי"ס כרמי יהודה וחינך את ילדי גוש עציון באהבה ובמסירות. שולחים את תנחומינו למשפחה מעומק הלב, יהי זכרו ברוך".

שכנתו ליישוב שולי מועלם, ספדה גם היא: "בלב קרוע מצער אני משתפת אתכם שחברי האהוב מוטי בן שושן "אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ אֱלֹהִים בּוֹ" נפטר היום. מוטי היקר איש של תורה וחסד, מאיר פנים לכל אדם, מחנך ומורה לרבים כל כך, בעל תפילה נהדר שהחזיר אותי כל שנה בימים נוראים לתפילות של אבא שלי ובעיקר בעל אוהב ואבא וסבא למופת. נשבר הלב".

גם תלמידיו ההמומים, בעבר ובהווה, דאבו מאד את לכתו.

שרה גטנו מהגוש סופדת: "כל כך עצוב. הרב מוטי היה מיוחד כל כך ונתן את כל כולו לבית ספר כרמי יהודה. החיוך על הפנים בכל רגע נתון ביחד עם המצב רוח המרומם שלו לא יישכחו לעולם. ברוך דיין האמת".

תלמידתו גילה מולא כתבה: "זכיתי להיות תלמידתו באולפנת אמית נוגה, באולפנה כ"כ מגוונת והרב מוטי פשוט ידע לחבר בין כולם, לעולם לא אשכח את מאור פניו, את האהבה והחדווה שלו ללמידה. הרב מוטי היה אישיות לדוגמא, גם עוד שהיה סגן המנהלת היה עושה מילואים ומתנדב במד"א, איזו אבדה גדולה"!

טליה קיוול שלמדה גם היא באולפנת נוגה, מוסיפה וכותבת: "אני זוכרת את דלת החדר שהיתה תמיד פתוחה לתלמידות לשיחה או עידוד, הרב מוטי תמיד היה מטה אוזן קשבת לבנות האולפנה. אפילו במסע לפולין הוא היה לנו כמו אבא ואמא, וברגעים והמראות הקשים תמיד אמר לנו: תזכרו בנות, "עם ישראל חי" וה' אוהב אותנו ונתן לנו את הכוח לראות ולספר לדורות. אבדה גדולה ונוראה לא רק לישוב נווה דניאל, גם לאולפנת נוגה, תמיד נזכור אותך הרב מוטי. ת.נ.צ.ב.ה".