קייר סטראמר
קייר סטראמרצילום: רויטרס

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קייר סטראמר, החליט לפטר את שרת החינוך בממשלת הצללים, חברת מפלגתו רבקה לונג-ביילי, לאחר ששיתפה ברשתות החברתיות מאמר שכולל לדבריו "תאוריית קונספירציה אנטישמית".

"שיתוף המאמר היה טעות והוא כלל אמירות אנטישמיות קשות. לכן הודעתי ללונג-ביילי שהיא לא תוכל להמשיך להיות חלק מממשלת הצללים. החלטתי נובעת בראש ובראשונה מהרצון למגר את האנטישמיות במפלגה ובניית האמון מחדש עם הקהילה היהודית היא בעדיפות הגבוהה ביותר עבורי", אמר סטראמר בהודעה שפרסם.

הוא הוסיף, "לאנטישמיות צורות רבות ושונות וחשוב שכולנו נהיה מודעים ועירניים להן וניאבק בכך בכל יכולתנו".

ההחלטה של מנהיג הלייבור עלולה להביא לו צרות פוליטיות גדולות מבית. עם בחירתו אמר שהוא מעוניין לאחד את כל האגפים במפלגה, שהיתה ידועה בשל הקרבות הפוליטיים הפנימיים המרים בתוכה. הרחקתה של לונג-ביילי עלולה לפגוע במאמצים אלה.

תומכי המפלגה היהודים בירכו על ההחלטה. מייק כ"ץ, ממנהיגי התומכים היהודים אמר, "הלייבור קבע באופן חד וברור כי ברצונו לטפל בתרבות האנטישמית שכללה בריונות והפחדה. זו החלטה אמיצה של מנהיג".

לונג ביילי התמודדה בבחירות האחרונות להנהגת המפלגה והפסידה לסטראמר כשקיבלה קצת יותר ממחצית הקולות להם זכה. בעוד המנהיג הנבחר קיבל 56.2% מקולות הבוחרים, החברה המודחת זכתה רק ל-26.6% תמיכה.