כדורגל בעידן קורונה
כדורגל בעידן קורונהiStock

אחרי שאוהד מכבי ת"א שהיה חולה קורונה נכח בסמוך לאצטדיון בלומפילד בעת משחק הכדורגל בין המכבים מת"א להפועל באר שבע והכניס את הענף כולו לדאגות, הערב (חמישי) קרה הגרוע מכל עבור הכדורגל הישראלי.

היה זה כאשר שעה ספורה לפני משחקה של קבוצת בני לוד שאמור היה להתקיים הערב במסגרת הפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית, התבשרו שחקניה וכלל אנשי הצוות כי הם מחוייבים להיכנס במיידי לבידוד.

לוד המתמודדת נגד הירידה לליגה א', קיבלה הודעה ממשרד הבריאות כי היא חייבת להיכנס לבידוד החל מהיום ועד יום רביעי, זאת בשל העובדה כי נחשפו לחולה קורונה מאומת בעת שנסעו למשחק החוץ מול היריבה הישירה בתחתית - הפועל עפולה.

היה זה ביום חמישי שעבר כאשר נהג האוטובוס שהסיע את שחקני הקבוצה חלה בנגיף ועל כן חויבו שחקני הקבוצה להיכנס מיידי לבידוד. משמעות הדבר הייתה ביטולו המיידי של משחק הליגה הקרוב, כמו גם יתר המחזורים שנותרו עד לתום תקופת הבידוד - מחזורים 36, 35 ו-37.

בהפועל עפולה, הקבוצה שמתמודדת מול בני לוד כנגד הירידה, זעמו על החלטת המנהלת שלדבריה שלולה כל עקרון ספורטיבי. "אנו נמצאים במאבק ישיר מול בני לוד על ההישארות בליגה ובטוחים כי אי קיום המשחקים במקביל גורם לחוסר ספורטיבית משווע בלשון המעטה", נכתב בהודעת עפולה.

"אנו שואלים האם במנהלת מתכננים שבני לוד ואשקלון יסיימו את העונה לאחר הפועל עפולה? האם זו ספורטיבית? האם היה מדובר על מאבק אליפות בליגת העל גם כך היו נוהגים??".

לא רק זאת, אלא שבעפולה שאלו בצדק כיצד עליהם לנהוג לאור העבודה שחולה הקורונה היה נהג האוטובוס שהסיע את שחקני היריבה למשחק מולם בחמישי שעבר. "אנו רוצים לקבל הבהרה רשמית ממשרד הבריאות שהעובדה שנהג האוטובוס של קבוצת בני לוד שחלה בקורונה ושהה אצלנו ביום שני באצטדיון בעפולה עילית לא סיכן את שחקנינו".

כך או כך, בזמן שמספר הנדבקים עולה בימים האחרונים, במנהלת הליגות צריכים כבר להתחיל להתכונן לגרוע מכל - סגירה חוזרת של הליגה, עוד לפני תום העונה.