ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: מירי שמעונוביץ

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ מגיב הערב (חמישי) לדבריו של יועץ טראמפ לשעבר, ג'ייסון גרינבלט, ולפיהם המדינה הפלסטינית העתידית לא תאיים על מדינת ישראל.

"‏מר גרינבלט, מדינה פלסטינית בין הירדן לים היא אסון לישראל. יש לנו ארץ יקרה שקיבלנו מאלוקים. התנ"ך מלא בהבטחה הזו. אני בטוח שהממשל היקר בארה"ב לא רוצה לפעול נגד העקרון הזה", אמר גנץ.

''בנוסף, הקמת מדינה ערבית בין הירדן לים התיכון היא איום וסיכון אדיר לביטחון ישראל", הוסיף ראש מועצת בנימין.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיב גם הוא: ''יותר ויותר סימנים מעידים שבפנינו לא תכנית להחלת ריבונות אלא תכנית להקמת מדינה פלשתינית. וכן, מדינה פלשתינית היא איום קיומי על מדינת ישראל. אבל עוד קודם היא איוולת תנ"כית, היסטורית, מוסרית וציונית".

המסר של גרינבלט לימין בישראלשורת הדין

כאמור, ג'ייסון גרינבלט שכיהן כשליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון אמר בכנס של ארגון שורת הדין כי "ראשי ההתנחלויות והנהגת הימין לא צריכים לתקוף את טראמפ וקושנר. הם צריכים להסביר מה החששות שלהם מבלי להעביר רק ביקורת. זה לא הוגן. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל".

בנוגע להשלכות הבינלאומיות על מהלך הסיפוח אמר גרינבלט כי "אם האיחוד האירופי ינקוט בצעד דרסטי נגד ישראל הם יתחרטו בסופו של דבר, הם צריכים את מדינת ישראל, היא כבר לא מדינה קטנה. כל דיון שיתקיים בנושא באו"ם, יהיה בזבוז של זמן ובוודאי לא יעזור לפלסטינים, זה רק יעכב את השלום. הסיבה לכך שאין שלום היא איננה הסיפוח, שהרי לא היה שלום בין ישראל לפלסטינים לפני 1967".