נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא הלילה (שישי) נאום לוחמני במיוחד בעצרת בחירות, במהלכו תקף את יועצו לשעבר לביטחון לאומי ג'ון בולטון, את כלי התקשורת בארה"ב ואת המפגינים של תנועת "חיי שחורים נחשבים".

על יועצו לשעבר אמר טראמפ כי "ג'ון בולטון הוא מטורף. הוא לא עשה עבודה טובה. הוא לא היה חכם ולא היה חריף. הוא האדם היחיד שפגשתי במהלך חיי, והכרתי אותו במשך שנה, שלא חייך אפילו פעם אחת אמרתי לו 'ג'ון, אתה מחייך לפעמים?'. זה אומר לך משהו לגבי האדם".

לאחר מכן עבר טראמפ לתקוף את המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן. "יש לו בעיה לדבר. בכל פעם שהוא כבר מדבר, הוא לא יכול לחבר שני משפטים יחד", אמר טראמפ.

גם התקשורת האמריקאית הייתה על הכוונת של הנשיא, לאחר סדרה של סקרים לא מחמיאים בתקופה האחרונה שהראו כי הנשיא מפגר בפער ניכר אחרי ביידן לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

טראמפ תקף את הסקרים וטען כי הם אינם נכונים ומציגים תמונה מעוותת של המציאות, וכי תהקשורת פועלת נגדו על מנת להביא לבחירתו של ביידן לתפקיד. משם המשיך הנשיא לתקוף גם את המפגינים של תנועת "חיי שחורים נחשבים" המציפים את הרחובות ארה"ב בשבועות האחרונים, וכינה אותם "כנופיות של חוכמולוגים, אנרכיסטים ובוזזים".

בנאום שלו במינסוטה האשים טראמפ כי בכך שהם מפילים את פסליהם של גדולי האומה האמריקאיים "הם הורסים את המורשת התרבותית וההיסטורית של ארה"ב, ואני לא אאפשר לזה לקרות במהלך הכהונה שלי".