הר הרצל
הר הרצלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחים שכולים אינם יכולים לקבל מידע על נסיבות נפילת האח בלי אישור האלמנה, כך פורסם הבוקר (ראשון) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

אח שכול שהיה ילד כשאחיו נפל במלחמת יום הכיפורים ביקש לאחרונה בשם תשעת אחיו מקצינת הנפגעים את כל המידע שאפשר לתת לו על נפילת אחיו בקרב בסיני.

ההורים נפטרו והמידע שניתן למשפחה עם נפילת האח היה מועט ביותר. קצינת הנפגעים הבהירה לאח השכול שעל פי הנחיות הצבא היא אינה יכולה לתת לו שום מידע, אלא אם אלמנת האח שנהרג תאשר זאת. קצינת הנפגעים פנתה כאמור לאלמנה שסרבה לאשר, ובעקבות הסרוב נאמר לאח השכול שלא ניתן לתת לו את המידע שביקש.

יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם אמר הבוקר בריאיון לאריה גולן בתגובה לפרסום הנוהל כי "אין שום היגיון בחוק המטופש הזה". בן שם הוסיף כי "אם לא ישנו את הנוהל - נצא למאבק תקשורתי. נפעיל לחץ ונפעל כדי לשנות את ההנחיות".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "כל בקשה לקבלת מידע אודות חלל נבחנת לפי העניין". "במקרה זה, הוסבר למבקש כי פנייתו לקבל חומרים ומידע בנוגע לנפילת אחיו בטיפול, וכי קצינת הנפגעים תעדכן אותו". עוד אמר דובר צה"ל כי ההנחיות בנושא זה חודדו ונבחנים היבטים נוספים הנוגעים למדיניות הזו.