קלמן וסג"ל (קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל)
קלמן וסג"ל (קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל)צילום מסך

ארגון העיתונאים הגיש ביום חמישי האחרון עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על מנת לבטל את ההחלטה של אלדד קובלנץ, מנכ״ל תאגיד השידור הציבורי אשר החליט בשבוע החולף על הורדת תוכנית הטלוויזיה של העיתונאים קלמן ליבסקינד ואראל סג״ל.

בין היתר נכתב בבקשה, "הורדת התוכנית אינה בסמכות מנכ״ל התאגיד, אלא נמצאת כפי שמעוגן בחוק בסמכותו של מנהל חטיבת החדשות. החלטת המנכ״ל נעשתה גם בניגוד לדין בכל הנוגע לזכויות עובדים, בשרירות, ללא הנמקה וכאשר העובדים מקבלים הודעה כאמור בפתאומיות ללא שקיפות וללא שימוע כדין בכל הנוגע לפגיעה במעמדם ובזכויותיהם".

עוד נכתב בעתירה כי מנכ״ל התאגיד קיבל את ההחלטה על הורדת התוכנית תוך ניצול המצב של בין השמשות של שתי המועצות- היוצאת והנכנסת.

בהקשר לכך נכתב בעתירה, "במסגרת הדין גם נקבעה סמכות הפיקוח של המועצה, שבמועד קבלת ההחלטה לא הייתה קיימת משום שהמועצה הקודמת 'הניחה את המפתחות' לאחר קדנציה ארוכה ביותר ועל מנת לאפשר מינוי של המועצה הבאה שטרם הסתיימו הליכי הסדרת כהונתה".

יו״ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי אומר, "מבחינתנו אין מדובר רק במאבק נגד הורדת תוכנית, אלא הגנה על עצמאות חטיבת החדשות ועיתונאיה, שמעוגנת מפורשות בחוק ומהווה את אחד העקרונות החשובים שעומדים בבסיס תאגיד השידור הציבורי"

את העתירה לבית הדין האזורי הגישו עורכי הדין של הארגון, ד״ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בשה זבידה סבוראי.