מייקאפ
מייקאפצילום: istock

בטורים הקודמים דיברנו על הכנת העור עם שגרת טיפוח נכונה וסגנונות איפור (הראשון המראה הקיצי והלא-מתאמץ, והשני- והחגיגי והקלאסי). היום אני רוצה ללכת רגע אחורה ולחזור לבסיס. ממש הבסיס- המייקאפ.

למה אני צריכה אותו? מה הוא עושה בכלל? איך בוחרים את המייקאפ המתאים?
אז על כל אלו נענה היום.

אז המייקאפ נועד לתת בסיס אחיד לעור הפנים מבחינת הגוון. אני שומעת מהרבה בנות שהן מחפשות לעצמן מייקאפ עם כיסוי ממש גבוה כדי שיסתיר להן את הפגמים בעור כמו פצעונים או פיגמנטציה. התפיסה הזו שמייקאפ אמור "לשפכטל" לכן את הפנים היא פשוט מוטעית. בדרך כלל המייקאפים "הכבדים יותר", אלו עם הכיסוי הממש ממש גבוה, נראים פחות טוב כי יש בהם ריכוז גבוה של טלק והם פשוט מתקבעים על העור בצורה לא טבעית ולא מחמיאה.

במקום זה, אני ממליצה לכן לבחור מייקאפ עם כיסוי קליל עד בינוני, לפי העדפתכן האישית ולפי מצב העור שלכן (נניח אדמומיות קלה בעור זו תופעה שמייקאפ עם כיסוי בינוני יכול להשתלט עליה) ולכסות נקודתית פגמים שמפריעים לכן עם קונסילר עם כיסוי גבוה. כך אתן גם מניחות מייקאפ שמאחד את גוון העור ונראה טבעי יותר על העור, וגם אתן מכסות את הפגמים. Win-win situation.

נוסף על כך, המייקאפ יכול לתת אפקט של זוהר לפנים אם אתן משתמשות במייקאפ לחותי יותר, או לתת מראה מאט לבנות עם סוג עור שנוטה יותר לשמנוני.

המייקאפ מהווה בסיס מעולה לשאר האיפור שיבוא על הפנים, משום שכל פודרה שתניחו מעל, כמו ברונזר, קונטור, סומק או שימר תיתפס יותר טוב על בסיס "רטוב".

צילום: istock
צילום: istock

מעולה, אז הבנו למה המייקאפ נחוץ, איך נדע לבחור את המייקאפ הנכון?

דבר ראשון, עשי מעין איבחון לעור שלך. מה סוג העור – נוטה ליבש, רגיל, מעורב, שמנוני? לעור יבש יתאים יותר מייקאפ לחותי שיעניק לו אקסטרה לחות וישמור על מראה רענן ולא יבליט את היובש, לעור רגיל כל מייקאפ יתאים, גם לחותי וגם מאט, פה עניין ההעדפה האישית יותר משחק, לעור מעורב ושמנוני הייתי ממליצה לבחור במייקאפ עם גימור סמי מאט עד מאט לגמרי (שוב, על פי העדפתכן) כדי לשמור על הפנים שלא יבריקו מידי ויראו מזיעות.

לאחר מכן בחני מהו תת הגוון שלך. רוב בנות ישראל נוטות לתת גוון צהבהב חם אבל גם ישנן בנות עם תת גוון ורדרד יותר. (אם יש לך אדמומיות בפנים זה לא בהכרח אומר שיש לך תת גוון ורדרד!). טיפ קטן ממני שיעזור לך לגלות את תת הגוון שלך: הסתכלי על הוורידים בידיים- אם הוורידים נוטים לגוון כחול את כנראה יותר על הגוונים הוורדרדים, אם הוורידים ירוקים את שייכת כנראה לקבוצת הצהבהבות.

הרבה חברות איפור מסמנות את המייקאפים שלהן תחת שלושה תתי גוונים: גוון צהבהב חם (warm) תחת האות W, גוון ורדרד קר (cool) תחת האות C וגוון ניטרלי (לא מאוד חם ולא מאוד קר, במקום טוב באמצע על הסקאלה) תחת האות N natural). כשאת בוחרת בחנות בדקי את הסימון על המייקאפ שהוא אכן תואם את תת הגוון שלך ולא תצטרכי לעבור אחד אחד ולנסות לזהות אם תת הגוון מתאים לך.
חברות האיפור גם מסמנות את הגוונים הבהירים יותר במספרים הנמוכים ועולות ככל שהגוון מתכהה.

עם שני הפרמטרים האלו את יכולה להתחיל לחפש את המייקאפ שלך. עכשיו כל שנותר הוא לזהות את הגוון שמתאים לך. זה השלב של ההתנסויות במגוון סוגי המייקאפים שיש לרשתות האיפור להציע לך. בדקי שהמייקאפ תואם בגוון לא רק את מרכז הפנים שלך, אלא שהוא גם משתלב היטב עם הצוואר.

מי מאיתנו ניסתה את הטסטר בחנות, קנתה בשמחה ובבית גילתה שהגוון לא בדיוק תואם את גוון העור שלה? בטוחה שהרבה מזדהות... עוד הצעה ממני אלייך- אל תסתפקי בתאורה של החנות. ברוב החנויות התאורה מקשה על התאמת גוון המייקאפ לעור שלך, לכן אם את יכולה לאלתר צנצנת קטנה ולבקש מהדיילת מעט מייקאפ להתנסות בבית זה יהיה מצויין. בדקי את המייקאפ באור יום טבעי וכך תוכלי לוודא שהגוון תואם.

שיהיה בהצלחה!

יעל בלום, מאפרת מקצועית ומעבירה סדנאות אישיות. לכל שאלה, שיתוף או התייעצות בנושאי טיפוח, איפור ואסתטיקה מוזמנות לפנות באינסטגרם העסקי yael_blum_makeup. יש שם סרטונים אינפורמטיביים. מוזמנות באהבה לפנות גם במייל [email protected]