יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: ערוץ כנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין החליטו לקיים את מבחני סוף סמסטר ב' באוניברסיטאות במתכונת של למידה מרחוק.

בהודעת לשכת שר הבריאות שפורסמה הבוקר (ראשון) נאמר כי לנוכח העלייה בתחלואה ופניות מצד מאות סטודנטים החליטו השניים להביא לאישור קבינט הקורונה החלטה לקיום מבחנים באוניברסיטאות מרחוק, זאת, על מנת לצמצם את הסיכון בהדבקה המונית.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד הבוקר על 6,160, וכי מאז חצות הלילה אובחנו 40 חולי קורונה חדשים.

מספרם של החולים שמצבם קשה עומד על 45, 24 מתוכם מונשמים. 219 חולי קורונה בסך הכל מאושפזים בבתי החולים.

בתוך כך קרא הבוקר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי לפעול במהירות כדי למנוע איבוד שליטה על התפשטות הקורונה.

יו"ר האיגוד, פרופ' מירי וינברגר, כתבה ללוי כי "בשבועיים האחרונים אנו עדים לעלייה דרמטית במספר הנדבקים היומי בקורונה. בימים האחרונים ישנה גם עלייה בגיל הנבדקים ובגיל המתאשפזים".

עוד הוסיפה וינברגר כי מחלקות הקורונה נפתחו מחדש בבתי חולים רבים אך הפעם הם בפעילות מלאה והמחלקות הפנימיות בתפוסה גבוהה. "בשלב זה עדיין לא הגענו למצב של אי ספיקה במערכת הבריאות אך תמונה זו נזילה משום שכל עלייה בקצב ההידבקות עלולה להביא לנקודת אל חזור ולאובדן שליטה", הזהירה.