תפילה
תפילהצילום: ISTOCK

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) ודן בהחמרת ההגבלות לנוכח העלייה בתחלואה. הישיבה הסתיימה ללא החלטות - הקבינט יתכנס שוב מחר.

בחדשות 13 דווח כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי הזהיר כי "אם תימשך המגמה הנוכחית ללא צעדים דרסטיים - נאבד שליטה על המגפה ויהיו מאות מתים". השר יזהר שי קטע אותו, ואמר: "אנחנו נגררים להחלטות לא רציונליות. הטיפול בנתונים לוקה בחסר".

משרד הבריאות דרש כי מערכת החינוך תחזור לפעול בקפסולות של 15 ילדים - ואת אותה חובה דרש להטיל גם על הקייטנות. שר החינוך יואב גלנט ענה בתגובה כי "15 ילדים בכיתה או בקייטנה זה לא מעשי. אני לא מקבל את זה שבמערכת החינוך יש הדבקה גדולה יותר".

משרד הבריאות דרש גם להורות על כך שתפילות יתקיימו רק בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 איש, וכן ביקש להגביל אירועים חברתיים גם כן ל-19 משתתפים ולהגביל אירועים באולמות ל-50 משתתפים בלבד.

בישיבה פנה השר אדלשטיין לשרים ואמר להם: "אני מתנצל מראש מאנשי משרד האוצר שאני לוקח מהם רעיון: אני מבקש שהשרים לא רק יגידו 'לא' אלא גם יציעו אלטרנטיבות. אלא אם הם טוענים שלא מדובר בקורונה אלא בשפעת קטנה, גם את זה הם מוזמנים לומר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות. כמו כן הוא הורה לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה עד ל-12 שעות.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "המגפה מרימה ראש בכל העולם - כבר 10 מיליון נדבקים. אינני יודע אם זה גל שני, אבל זה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות נאלצות להחזיר את המגבלות כדי להגביל את ההתפשטות"

"לאור העלייה בהתפשטות נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות כדי למנוע את שרשרת ההדבקה. לצד זה משרד האוצר התבקש לסייע מידית לסקטורים שייפגעו ולדאוג להעברה של הכספים שהקצינו, כספים גדולים שחייבים להגיע לציבור, כולל ציבור המובטלים".