יוסי דגן בכניסה לבית הלבן
יוסי דגן בכניסה לבית הלבןצילום: דוברות

אבי ברקוביץ', השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, שוהה בימים אלה בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, כדי לקדם את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, פנה אליו היום (ראשון) והזמין אותו לביקור בשומרון – דווקא בישובים העלולים להיות "מבודדים" לאחר החלת הריבונות על פי תוכנית המאה.

"לפני שאתה נפגש עם ראש הממשלה והצוות הישראלי, בוא לשומרון לראות בעיניים, להיפגש עם האנשים ולהבין את המציאות לאשורה. בוא לאלון מורה ופגוש את האנשים, תראה את קבר יוסף, את הר גריזים, הר הברכה, את מזבח יהושע בהר עיבל", קרא דגן ליועצו הבכיר של טראמפ.

ראש מועצת שומרון אף הציע: ''תעלה לגבעות איתמר ותראה את שלושת הימים ממקום אחד, תצפה בהר החרמון מהישוב יצהר, ותפגוש את תושבי מבוא דותן וחרמש הנפלאים המתגוררים מעל עמק דותן התנ"כי".

אבי ברקוביץ'
אבי ברקוביץ'צילום: טוויטר

"אשמח מאוד לארח אותך לסיור ולהכיר לך באופן בלתי אמצעי את השטח. חשוב לי להדגיש כי האחריות לקביעת עובדות בכל תחום, ובוודאי בקביעת הריבונות בישראל נתונה אך ורק לממשלת ישראל וזו סמכותה. באותה מידה חשוב לי לומר כי אנו מכבדים את הנשיא דונלד טראמפ, הנשיא הכי טוב לישראל במשך כל שנות קיומה, וגם אתה ידוע כאוהב ישראל גדול, אבל לצורך קביעת עמדה '"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות'".

דגן הוסיף ספק בחיוך ספק בעקיצה, כי "הדיין" היא ממשלת ישראל, אבל "כממשל ידידותי ואוהד שנמצא בקשר קרוב עם מדינת ישראל חשוב כי גם אתה תתנהל כדיין ותבוא לראות את השטח.

"אתה מייצג ממשל אוהד שבא כדי לקבוע את עמדת הממשל האמריקאי בנושא, ולצורך קביעת העמדה צריך לפגוש את השטח. כאן ערש התנ"ך אותו הזכיר הנשיא טראמפ בנאומו כשורש הזיקה היהודית למולדתו ביהודה ושומרון. כיהודי מאמין אתה בוודאי מכיר את הפסוקים המדברים על אלוקים שירד בכבודו ובעצמו לראות את מגדל בבל לפני שחרץ את דינו. אמנם כאן, כפי שאתה בוודאי יודע אנו רחוקים מאוד מהתיאור של מגדל בבל, וכאמור קביעת המדיניות שלנו היא אך ורק בידי ממשלת ישראל בירושלים''.

בסיום דבריו כתב ראש מועצת שומרון לשליחו של נשיא ארה"ב, ''ממשל טראמפ האוהד חשוב לנו, ובכל שעה שתרצה נשמח לארח אותך ולהכיר לך את המקומות והאנשים עליהם מדברים בעולם כולו".