איזי שרצקי. ירד אל הליגה הלאומית?
איזי שרצקי. ירד אל הליגה הלאומית?צילום: פלאש 90

יום חמישי הגורלי. האחת הגיעה לליגת העל רק בעונה האחרונה לאחר 51 שנות היעדרות, האחרת בליגת העל כבר עשור רצוף ואף זכתה במהלכה באליפות היסטורית - ביום חמישי הקרוב, אחת מהן תרד אל הליגה השניה, הליגה הלאומית, בתום דרמה גדולה.

הערב (ראשון) עלו לשחק קבוצות הפלייאוף התחתון של ליגת העל בכדורגל בשעה זהה, זאת בשל המאבק הצמוד כנגד הירידה. מי שנמצאות במאבק הצמוד אלו סקציה נס ציונה ועירוני קריית שמונה שייפגשו למשחק על כל הקופה ביום חמישי הקרוב, במחזור הסיום של עונת 2019/20 בפלייאוף התחתון של ליגת העל בכדורגל.

רגע לפני שהן נפגשות למשחק הגורלי ביניהן, הצליחה העולה החדשה מנס ציונה, זו שחזרה לליגה הבכירה לאחר 51 שנות היעדרות לעלות לראשונה העונה אל מעל הקו האדום לאחר שגברה על מי שעלתה איתה אל הליגה הבכירה בעונה שעברה, הפועל כפר סבא ועל מאמנה שפתח איתה את העונה עמיר תורג'מן בתוצאה 0:1.

כפר סבא שניצחה בקרוב העולות הקודם בחוץ, לא הצליחה לגבור על הכתומים מנס ציונה בביתם מאז נובמבר 2010 ועם עובדת היותה קבוצת הבית הגרועה ביותר בליגה כשצברה רק 12 נקודות וכבשה 11 שערי זכות בלבד, התוצאה הערב לא מפתיעה במיוחד.

הכתומים מנס ציונה הצליחו לעלות אל מעל הקו האדום לראשונה העונה, בין היתר בזכות ההפסד במשחק המקביל של יריבתה לתחתית, עירוני קריית שמונה בתוצאה 0:2 לבני יהודה.

גם במשחק זה התוצאה לא מפתיעה במיוחד נוכח העובדה כי בני יהודה לא הפסידה בשבעת המחזורים האחרונים - הרצף הכי טוב שלה מאז תשעת המשחקים בספטמבר-נובמבר 2018.

כאמור, ביום חמישי תגענה נס ציונה וקריית שמונה למשחק ישיר על הזכות להישאר בליגת העל, כשלנס ציונה יספיק תיקו. קריית שמונה תרד אל הליגה השניה אחרי עשור רצוף בליגת העל?