אלדד מזרחי
אלדד מזרחיצילום: יח"צ

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, מציין הבוקר (שני) כי בתקופת הקורונה חלה דווקא עלייה בביקוש לקבלת תעודות כשרות.

"בתקופת משבר הקורונה נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לקבלת תעודות כשרות מצד עסקים בתל אביב. מדובר על כ-30 עסקים שכבר קיבלו תעודות כשרות או נמצאים בהליך מתקדם של הבקשה", דיווח מזרחי.

מזרחי הדגיש, "בניגוד אולי למה שהצטייר תקשורתית, משבר הקורונה ולצדו המשבר הכלכלי החריף שפקד את העסקים דווקא הביא לעלייה בביקוש לכשרות מצד עסקי מזון פעילים . זאת, כאמור בניגוד לפרסומים המבקשים לייחס לעסקים מגמת היפרדות מתעודת כשרות בתקופה זו".

יו״ר המועצה הדתית ציין עוד, "מגמה זו בעיר תל אביב וערים נוספות, משקפת שינוי כיוון מצד בעלי עסקים בפנייה לקהלים רחבים יותר כמו ציבור שומרי הכשרות המהווים פלח שוק משמעותי בעל פוטנציאל גדול לכל עסק מזון".

במועצה הדתית תל אביב הדגישו, "תעודת הכשרות ועבודת ההשגחה הנעשית במטבח בית העסק תורמים גם לתדמית דתית הניקיון וההגיינה הנדרשים בבית העסק בפרט בתקופה זו של משבר הקורונה".

מזרחי הוסיף כי מחלקת הכשרות ברבנות ת"א עושה כל שביכולתה להקל על בתי העסק המושגחים. "משגיחי הכשרות מגיעים לעבודתם בשכר חלקי ומופחת בהסכמה ויש מהמשגיחים שביצעו עבודתם בתקופה האחרונה מבלי לקבל שכר מתוך התחשבות והבנה על מנת לאפשר לעסק לשרוד את התקופה הקשה תוך עמידה בכללי הכשרות. בעלי העסקים מוזמנים לפנות אלינו בכל דבר ועניין מוסיף מזרחי, ונשתדל כמובן להמשיך ולסייע במסגרת האפשר".