מיכל וולשטין
מיכל וולשטיןעצמי

כבר 16 שנים שמיכל וולשטין מקבלת רווקות ורווקים לאימון בקליניקה שלה ברמת גן, ועדיין מתמלאת בעניין מכל אדם חדש המגיע לאימון. "המחקר שבמקצוע, גילוי העומקים הנסתרים, שמחת התיקון ובעיקר הבית הנולד מהם – מחיים אותי"

מיכל (42) בעלת תואר שני בייעוץ, נשואה לדן ואמא לשבעה, בעלת מרכז 'תובנות' המכשיר מאמנות מרווקות לנישואין. "חלק עיקרי ביותר בעבודתי הוא האבחון", מגלה מיכל. "עם השנים נוצר אצלי כלי אבחוני המתבסס על תשאול עומק ותרגילי דמיון, כך שבפעם עד פעמיים אנחנו יכולים לדעת היכן נמצאים אזורי הכשל". לדבריה, ישנם חסמים היושבים על תפיסות וציפיות שגויות ויש שיושבים על פחדים עמוקים יותר, לעיתים מדובר על התנהלות לא נכונה ביכולת ליצור אינטימיות ולהביא את עצמי באמת.

"לא מזמן היתה אצלי משהי שנמצאת בקשר רציני כבר מעל שנה עם בחור, בהתחלה היא התחילה לספר כמה הוא לא מתאים, קשה לה עם זה ועם זה... ואחרי התעמקות בסיבות כן להישאר איתו, הבנו שבעצם הכל היה טוב עד שהוא הציע נישואין, כשביררנו מה בעצם השתנה מאז הסתבר ש...כלום. אבל אצלה בראש להתחתן זה אומר 'להיות כמו אמא שלי – כל היום להיות למען, לבשל, לכבס, אין לה חיים... אני לא מוכנה להיות כזאת'. אבל מן הסתם הוא מכיר אותך, יודע שאת לא כזאת.. 'נכון, אבל אני לא מסוגלת לומר כן' המושג נישואין אמר אצלה המון דברים כובלי חיים, וכאשר ציירנו סוגי נישואין שקיימים והיא הצליחה ליצור מסגרת נישואין כזו שהיא מוכנה להיכנס אליה, היא רק היתה צריכה לראות שהבחור רואה אותה גם כך, ומשם הדרך היתה קצרצרה... מפגש אחד"

אז איך מגיעים לזה?איך מביאים את עצמנו בדייטים?

"עומק הדברים מתחלק לעבודה על נאמנות לעצמינו, ניקוי הרצון, ועל התנהלות תקינה בתוך הקשר, ואת כולם לדבריה ניתן לרכוש על ידי לימוד ואימון.

"כדי ליצור קשר בריא אמיתי אני צריכה להסכים להיות אני, לדעת לומר מה נכון לי, נעים לי, להביא את עצמי לחיים בכלל ולקשר בפרט, זוהי משימה. להסיר ריצויים, לדבר בכנות, להצליח ליצור אינטימיות, לתת אמון להיפתח, לאהוב את מה שיש בנו ולהסתדר עם עצמינו גם במקומות הפחות נחמדים.

אחד הסרטונים הנצפים שלה ביוטיוב נקרא 'תהיי את', ומספר על משהי מאוד דומיננטית שיצאה להמון דייטים וכלום לא קרה: "זה עוד אחד מהמקרים הללו שאתה לא מצליח לקלוט למה זה קורה. בחורה מצליחה, מהממת, חכמה, וזה לא הולך.. היא הגיעה אלי בזמן שנפגשה עם בחור שממש רצתה והרגישה ששוב היא הורסת בלי לדעת איך... אחרי בדיקה של ההתנהלות שלה בקשר הזה ובקשרים אחרים, הבנו שבדייטים היא מתנהגת אחרת לחלוטין מבחייה הרגילים, היא נותנת לבחור להוביל, היא שקטה הרבה יותר, עדינה כזאת... וכששאלתי למה, היא הסבירה ש"ככה הם אוהבים את זה, שהם הגברים בסיפור", לטענתה. דיברנו על חשיבות היותה היא כמו בחיים הרגילים, כי אם נהיה כנות, כמה זמן היא תוכל להחזיק בתפקיד הזה כך? וגם כי הוא צריך להכיר מי היא שלא יהיה איזה מקח טעות..

"אז אמרתי לה: דייט טוב הוא דייט בו היית באמת את, אם הוא אהב את זה – מעולה. ואם לא, את לפחות תדעי שזה באמת לא התאים... והיא הגיעה לדייט הבא מפוחדת מלהביא את עצמה... והוא הקדים ואמר לה שהוא קצת לא מבין איך זה שבבירורים סיפרו לו עליה שהיא כזאת בולדוזרית, ומארגנת, ומובילה... והוא לא רואה רבע מזה בדייטים, זה היה ממש בהזמנה, היא הסבירה שהיא ניסתה לתת לו להיות המוביל יותר, והוא אמר לה שהוא ממש לא המוביל הזה, ושהאמת, זה כבר קשה לו, והוא גרוע בלמצוא מקומות מעניינים ללכת אליהם, כן היא כבר שמה לב.. היא אמרה לו שהיא תשמח ממש לעזור ושיש לה מלא רעיונות... הוא היה מבסוט והיא השתחררה לגמרי. היום הם עם שני ילדים, מאושרים ביחד"

מיכל מספרת כי היא מקבלת הרבה הזמנות לחתונות במייל מאנשים שלא פגשה מעולם. חלק צפו במפעל הסרטונים שלה ביוטיוב, והרבה מהבנות רכשו את הסדנא האינטרנטית שלה 'אוטוטו כלה', סדנא שכבר הולידה יותר מ- 70 כלות בתוך חמש השנים בהן היא קיימת. במענה לגברים, היא יצרה את הסדנא 'לשבור את הכוס', כי "משהו מהצד הנשי היה חייב לומר להם לא לחזור על אותן טעויות כל הזמן"

ביום רביעי הקרוב, יתקיים שיעור מיוחד עם מיכל וולשטיין לחברי פרויקט 252 על הדרכים "להעביר הילוך" בדייטים, ולגרום לקשר להתקדם לכיוון של העמקה גדולה יותר, עד להקמת בית משותף.

"השיעור הזה הוא חובה של ממש לכל אחד ואחת שנפגשים לצורך היכרות רצינית. כואב לראות זוגות שהיו יכולים להקים בית, ובסוף לא הקימו רק כי לא ידעו איך לקדם את הקשר", מסכמת וולשטיין.

להצטרפות לפרויקט 252 - לחצו כאן.