כמה משקיעה מדינת ישראל בגוגל ובפייסבוק?

שר התקשורת חה״כ יועז הנדל בפניה ללשכת הפרסום הממשלתית (לפ״מ): יש לחשוף את נתוני ההשקעה הממשלתית בפרסום בגוגל ופייסבוק

ערוץ 7 , ז' בתמוז תש"פ

יועז הנדל
יועז הנדל
צילום: Nati Shohat/Flash90     

לאור הקשיים של גופי התקשרות בישראל בשנים האחרונות והירידה בהיקף הפרסום כחול-לבן בתקופת הקורונה פנה היום שר התקשורת חה״כ יועז הנדל ללשכת הפרסום הממשלתית בדרישה לפרסם את נתוני ההשקעה הממשלתיים בפרסום בחברות פייסבוק וגוגל.

"תקופת הקורונה הכניסה גופים אלו למשבר כלכלי עצום והם כיום בסכנת קריסה מיידית", ציין הנדל במכתב.

עוד ציין כי "מזה זמן אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה-לגיטימציה של ישראל המפורסמים ברשתות, והחברות אינן עושות די בכדי להילחם בתופעות אלו ולמגרן".

על כן מבקש הנדל כחלק מבחינה רחבה של כשלי השוק לבדוק מחדש גם את הקולות הקוראים לפרסום במדיה חברתית. החברות שאינן נדרשות לשלם מיסים בישראל משפיעות לרעה על התחרות ועל השיח הציבורי.

אתמול פורסם כי רשת בתי הקפה הגדולה בעולם סטארבקס מצטרפת לחרם הפרסום על פייסבוק והודיעה כי תפסיק את הפרסום בכל הרשתות החברתיות. מדובר בחרם המכונה ‭ "#StopHateProfit"‬(לעצור רווח משנאה) אליו הצטרפו חברות ענק בארה"ב.

בסוף השבוע חברת קוקה קולה הודיעה כי היא מצטרפת לחרם שעליו כבר הכריזו יותר מ-160 חברות כגון יוניליוור, ורייזון ו-‭.The North Face‬ המחאה הביאה לצניחה של יותר מ-8 אחוזים במניית פייסבוק במסחר בוול-סטריט בסוף השבוע.