מנהל קואליציית שתי המדינות ביוזמת ז'נבה, יריב אופנהיימר, התארח אתמול (שני) בתכנית קלמן סג"ל בכאן 11 ונשאל על ידי קלמן ליבסקינד מדוע אינו דורש בפגישותיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להפסיק לשלם משכורות למחבלים ולמשפחותיהם.

אופנהיימר יצא להגנת אבו מאזן, "האיש הזה מידי יום מתאם עם ראש השב"כ ונפגש עם ראש השב"כ בשביל לעצור פיגועים".

ליבסקינד התעקש ושאל שוב האם אי פעם אופנהיימר דרש זאת מאבו מאזן הוא השיב, "לא. אסביר למה. מכיוון שהדרישות שלי הן דרישות ריאליות ואני אגיד לך שכשאני אשאל אותו על הנושא הזה ושאלתי פלסטינים, אני אגיד לך מה הם יגידו לי, 'תפסיקו לשלם למשפחות שכולות בצד הישראלי' זה מה שהם יגידו".

ליבסקינד הגיב בתדהמה, "מה?! אני משלם למישהו כדי שירצח ערבי? איזו מן השוואה זו? המחבלים אתה משווה אותם למשפחות שכולות?".

אופנהיימר: ''אני אגיד לך איזו משוואה זו. בנרטיב הפלסטיני מי שפוגע בישראל נאבק על זכותו של העם הפלסטיני לעצמאות, בנרטיב שלנו מי שהולך לצבא נאבק על זכותו של הישראלי לעצמאות".

ליבסקינד: ''הנרטיב שלך מעניין אותי לא של אבו מאזן. בנרטיב שלך משפחות שכולות ומחבלים באותו מקום?''.

אופנהיימר: ''בנרטיב שלי כל הדיון הזה צריך להיעצר ואנחנו צריכים להגיע להסכם''.

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד תקף בחריפות את יריב אופנהיימר לאחר שהשווה בין הכספים שמשלמים ברשות הפלסטינית למשפחות המחבלים, לבין קצבאות אותן מקבלות המשפחות השכולות ממדינת ישראל.

בעימות שהתפתח בין ולד לאופנהיימר בטוויטר כינה ולד את ההשוואה ״דבר הזוי וחולני״. אופנהיימר בתגובה טען כי הסביר מה הנרטיב הפלסטיני שמכיר ושמע מהפלסטינים אך גרר ביקורת חריפה יותר מולד שטען כי הוא מיתמם: ״יריב, אל תתמם. קלמן שאל אותך בפירוש מה דעתך וסרבת להגיד אחרת. בחרת להציג את הצד של האוייב והזדהית איתו. תחזור בך ותתנצל בפומבי בפני כל המשפחות השכולות שירקת להם בפרצוף״.