הדמיית בית נפש בנפש
הדמיית בית נפש בנפשצילום: Thomas M Leitersdorf Planning & Architecture LTD

עיריית ירושלים הקצתה לארגון העלייה ''נפש בנפש'' היתר להקמת מרכז קבע חדש ומתקדם לטובת הרחבת פעילויות העלייה לישראל.

המבנה יוקם בקרית הלאום סמוך למשרדי הממשלה ולבית המשפט העליון, ובמסגרת פעילות הארגון יינתן דגש על הרחבת והעמקת פעילויותיו בתחום העלייה והקליטה, כך שיוכל להציע חוויות תרבותיות לעולים ולהעניק להם גישה למידע רחב בנושאי עלייה שונים.

במבנה יתקיים שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים לבין הארגון בכל הקשור להגדלת אפשרויות התעסוקה לעולים, כל זאת על רקע ההתעניינות ההולכת וגוברת בעלייה, שחווים בארגון מאז פרוץ משבר הקורונה.

מלבד היותו מוקד מרכזי המסייע למיטוב קליטת העולים בישראל, המרכז החדש יסייע גם לעיריית ירושלים לקלוט בהצלחה את מספרם הגדול של העולים אשר מתכננים לעלות ותגרום לרבים נוספים לבחור בירושלים כיעדם הנבחר, וכמובן שיהווה השפעה חיובית ארוכת טווח על כלכלת העיר.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "בתקופה האחרונה אנו משקיעים רבות בעידוד עלייה תוך ליווי העולים לאחר עליתם והסיוע בהסתגלותם בירושלים. העיר ירושלים היא עיר מעודדת עלייה בזכות מעטפת ה360 שאנו מעניקים לעולים. בתקופת הקורונה ראינו זינוק משמעותי בפתיחת תיקי העלייה בעיר ואנו מברכים על כך. ארגון נפש בנפש הוא ארגון מוביל שהחל מעוד מספר חודשים גם יהיה לו בית קבע בעיר ירושלים, אני מודה ליו"ר נפש בנפש מר טוני גלברט על הסיוע הרב שהוא מעניק לעולים לירושלים".

טוני גלברט, יו"ר ומייסד "נפש בנפש": "אנו מלאי הערכה לראש עיריית ירושלים, מר משה ליאון ולמועצת העיר אשר רואים בעלייה כערך עליון לירושלים ולמדינת ישראל בכלל, ובצורך לייסד בית קבע לנפש בנפש בעירם. בעת שאנו חוזים בפרק חדש ומרגש שנפתח בהיסטוריה היהודית, אנו מצפים בכיליון עיניים לסייע לכל יהודי באשר הוא מרחבי העולם, להגשים את חלומו ולהגיע הביתה לישראל."

הרב יהושע פס, מנכ"ל ומייסד "נפש בנפש": "זהו רגע מרגש עבורי ועבור כל צוות ׳נפש בנפש׳ כאשר 18 שנים לאחר הקמת הארגון אנו ניצבים בפני בניית בית בירושלים שיעזור לנו להרחיב את מערך הסיוע והקליטה של עולים חדשים ולחזק את השותפות הברוכה עם עיריית ירושלים. הבשורה הגיעה אלינו בתזמון מדהים, בעת שאנו עדים לגידול חסר תקדים בהתעניינות בעלייה״.