הנחת אבן הפינה
הנחת אבן הפינהצילום: עיריית שדרות

במעמד שר החינוך, יואב גלנט, הנהלת מחוז דרום במשרד החינוך וראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הונחה היום (שלישי) אבן הפינה למבנה החדש של המקיף הכללי אמי"ת בשדרות

אבן הפינה הונחה בכניסה לשכונת הכלניות החדשה בשדרות. בית הספר יהיה התיכון החדשני בישראל והראשון במדינה שייבנה ויפעל בשיטת ה"גוגיה". הקירות של כל הכיתות ושל חדר המורים בתיכון החדש יהיו מזכוכית - שקופים לגמרי.

התיכון השקוף יהיה בנוי בצורה גמישה, עם מרחבים שבהם תלמד ביחד כל שכבה - 150 תלמידים במרחב אחד.

'גוגיה' הוא מיזם ייחודי של רשת אמי”ת שמגמתו שינוי תרבותי במערכת החינוך. 'מבתי חינוך – לקהילות חינוכיות לומדות'. זאת, על ידי יצירת תרבות חינוכית חדשה, שתצמיח תלמיד בעל ערכים, בעל מוטיבציה ללמידה ובעל כלים ומיומנויות המותאמים למאה ה-21. לאור השיטה החדשנית, מורי בית הספר יעברו תהליך להתאמת ההוראה שיתקיים במהלך שלוש שנים.

כאמור, הטקס התקיים במעמד שר החינוך, ח"כ יואב גלנט, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי, סגן ראש עיריית שדרות ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי, מ"מ ראש העיר, יהודית אוליאל מלכה, סגנית ראש העיר, חוה נחשונוב, חברי מועצה, מנהלי אגפים, מנהל בית הספר, אדי דגן ואורחים נוספים מקק"ל אנגליה ונציגיהם בישראל.

שר החינוך, יואב גלנט, אמר בטקס: "‏העיר שדרות היא סמל לאומי. שנים ארוכות אני מלווה את שדרות ותושביה. בצבא לחמתי למען ביטחונם, כשר הבינוי והשיכון, פעלתי לבניין ולפיתוח העיר. והיום כשר החינוך, אני גאה ונרגש להניח אבן פינה להקמת בית ספר חדש ויחודי, מהמתקדמים בארץ. ‏תודה לחברי אלון דוידי, ראש העיר המצוין של שדרות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: "זהו הוא יום היסטורי - חמישים שנה אחרי שנבנה המבנה הנוכחי של המקיף הכללי, אני זוכה לסגור מעגל ומגשים את חזונו של אבי ז"ל, שלא היה לו את הכלים והפנאי להתמסר ללימודים למרות כישרונותיו וכישוריו. אנחנו בונים כאן את בית הספר שייבנה בשיטת הגוגיה שיהפוך כל תלמיד למלמד, כל שטח בבית הספר יהיה מרחב למידה מתקדם שיצור קהילה חינוכית לומדת".

מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, ציין: "שדרות תתברך בתיכון הגוגיה הראשון בישראל שבעיצובו ובתכנונו הותאם לגמישות פדגוגית מלאה שתאפשר להגשים חלומות חינוכיים. "ילדי שדרות יזכו ללמוד במרחב מלא השראה שנבנה ברוח בתי הספר המתקדמים בעולם. הדבר יסייע לקהילת אמי"ת שדרות להפוך לקהילה מובילה בחדשנות הפדגוגית שתכין את תלמידיה לעתיד תוך הקניית מיומנויות המאה ה-21". אלדר הודה לראש העיר, אלון דוידי, לסגנו אלעד קלימי ולאנשי העיריה על החזון המשותף, למשרד החינוך על הגיבוי והתמיכה ולמנהל בית הספר והמורים שהחלו כבר בתהליך המעבר ללמידה חדשנית".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי, הוסיף: "זה יום חג אמיתי. זהו אחד הפרויקטים אותם יזם ראש העיר ועבדנו עליהם במשך חמש שנים בנסיעות ופגישות ומאות שיחות טלפון עד שהגענו ליום הזה, אני בטוח שבית הספר ימשיך להביא את תלמידיו להישגים מצוינים והטמעת ערכים כמו שהוא עושה שנה אחר שנה".