תהלה פרידמן
תהלה פרידמןPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

הודעת הרבנות הראשית לישראל היום (שלישי) כי לא תאפשר בשום מצב בחינות להסמכת נשים לרבנות גוררת אחריה תגובות רבות, חלקן תומכות וחלקן תוקפות.

ממרכז ליב"ה נמסר, "הסמכות לרבנות הם לא תואר אקדמי ולא אתגר פמינסטי, זו דרך העברת התורה המסורה מדור לדור, ומי שקובע אותה, מאז ומעולם, הם רבני ישראל ולא בית המשפט".

"אנחנו ממליצים לכל החוגגים והקופצים להרגע, כבר אלפי שנים שהתורה עוברת מדור לדור בצורה טהורה ולמרות כל הנסיונות להתערב ולפגוע בה, וכך יהיה גם בעתיד. תחזקנה ידיהם של הרבנים הראשיים לישראל העומדים בפרץ מול כל הנסיונות לפגוע בקודשי ישראל ובמסורת ישראל", כך מרכז ליב"ה.

בתנועת נאמני תורה ועבודה לעומת זאת הביעו התנגדות לעמדת הרבנות. "בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה אדירה ומבורכת בכניסתן של תלמידות חכמים לעולם הוראת ההלכה. סירובה של הרבנות להכיר בתהליך זה הינה עיוורון להתקדמות תורנית שכל העולם הדתי מתקדם אליו", נמסר מנאמני תו"ע.

עוד מסרו בתנועה: "זה שנים שהרבנות מסרבת לפתוח את שעריה, בכשרות, בגיור, בהסמכה של נשים ועוד. תהיינה הסיבות אשר תהיינה, בפועל, דווקא ההקשחה של הנהלים גורמת לאזרחים רבים להתרחק מהרבנות להפעיל לחץ לפתיחת מסלולים מקבילים מחוץ לה. ההתבצרות במונופול בלתי מתפשר פוגעת גם ביחס הציבור לרבנות, וגם ברבנות עצמה. אנו קוראים לרבנות לחשב מסלול מחדש ולא לחסום את דרכן של מורות הלכה גדולות בתורה", כך נאמני תו"ע.

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) השתלח ברבנים הראשיים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ואני מתנגד לזה שרבנים עם דעות חשוכות, שמתאימות יותר למאה ה-12 מאשר לשנת 2020, יכהנו בתפקידים ציבוריים על חשבון המדינה כדי להמשיך ולהפיץ את הרפש שלהם".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) התייחסה להודעת הרבנות כי אם תחויב לקיים מבחנים כאלה היא תשבות וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "קדימה, תשבתו".