בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם השליח האמריקני למזרח התיכון אבי ברקוביץ' ועם השגריר האמריקני לישראל דיוויד פרידמן.

בטקס חילופי מנכ"לי משרד החוץ שנערך לאחר הפגישה סיפר נתניהו, "המטלות שלפנינו לא נעלמות. היום הספקתי לשבת עם השליח האמריקני לענייני איראן בריאן הוק וגם עם השליח האמריקני לנושאי המו"מ במזה"ת אבי ברקוביץ'".

"עם בריאן הוק דיברתי על האיום האיראני שלא מפסיק, וגם על הפעילות שלנו נגד האיום האיראני שאינה מפסיקה. עם אבי ברקוביץ', השגריר פרידמן ואנשי משלחתם דיברתי על שאלת הריבונות, שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, ונמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים", הוסיף.

"במקביל אני קיימתי גם כמה התייעצויות עם שר הבריאות ועם ר' המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות מגפת הקורונה. אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל. אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום", הדגיש.

לדבריו, "אנחנו נמשיך לעשות את שתי הפעולות הללו במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. אנחנו לא נחים לרגע".

נציין כי בפני החלת הריבונות עומד בימים הללו מכשול נוסף בדמות שינוי ברוח הצהרותיו של ראש הממשלה החליפי, אשר הבהיר כי הוא מעוניין לדחות את העיסוק בנושא.

בראיון שנתן הבוקר לאתר ynet נשאל גנץ האם במשבר הקורונה צריך להתעסק בהחלת ריבונות והשיב ''זו בהחלט נקודה מאוד משמעותית שמלווה אותנו. אני סבור שתוכנית טראמפ היא המסגרת המדינית ביטחונית הנכונה שצריך לקדם במדינת ישראל. צריך לעשות את זה נכון בהבאת כמה שיותר שותפים לדיון הזה ממדינות האזור בגיבוי בינלאומי. לעשות כל מאמץ לקשור אותם ורק אז להמשיך. ואני חושב שטרם מוצו כל האמצעים להבאת השחקנים. אני אמרתי שהאחד ביולי לא תאריך קדוש".

שר הביטחון התייחס לאמירתו של נתניהו ולפיה החלת הריבונות לא תלויה בכחול לבן, "קבענו קריטריונים בהסכם. קבענו תהליך של דיון בקבינט ובממשלה ואחר כך נתניהו רשאי להמשיך כמו שהוא חושב. הוא יכול לעבור את כל התהליך לעשות את כל השיקולים ולהתקדם. הממשלה תצטרך לקבל החלטה והוא יצטרך להחליט איפה הוא עומד עם העניין הזה. אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אני אצטרך לכבד את ההסכם".

גנץ הדגיש: "מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו. 96% מוטרדים ממה הם עושים מחר בבוקר".