הרב רפי פרץ במחנה יהודה
הרב רפי פרץ במחנה יהודהצילום: דוברות

המשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה פגע בצורה קשה בעיר ירושלים. בעיר ישנם כ-17 אלף חדרי מלון ורק 21% יפתחו הקיץ את שעריהן, כאשר מספר חדרים שיפתחו עד חודש סוף אוגוסט עומד על 3,603 בלבד.

תיירות החוץ מהווה 80% מסך כל התיירים המגיעים לירושלים ובעקבות הקורונה הפגיעה בענף קשה במיוחד.

הנזק הכלכלי לבתי המלון ולתיירות בא לידי ביטוי גם בפגיעה בעסקים שנותנים שירות לתיירים בעיר כמו חברות הסעות, 60 מוזיאונים, חנויות למזכרות, מורי דרך לתיירים, למעלה מ-500 מסעדות ושרותי מזון ומוניות אשר משרתות את תיירי העיר.

לשם השוואה, בחודש ינואר מספר התיירים שישנו בירושלים עמד על 303 אלף ובחודש פברואר 322 אלף תיירים, כאשר בחודש אפריל תיירים לא הגיעו כלל לירושלים.

לקראת חודשי הקיץ, אשר קריטיים לבתי המלון והתיירות בעיר, הודיע שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ כי משרדו ישקיע באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) בשיקום עסקי התיירות והמלונאות על ידי הזרמת תקציבים שיעודדו את תיירות הפנים. השר מאמין כי הסיוע יעזור להביא תיירים ישראלים לעיר בחופשת הקיץ ויתן תמיכה שנצרכת בעת הזו.

הרב רפי פרץ מסר, "התיירות בישראל הופסקה לגמרי, הדבר משפיע בצורה חריפה על ירושלים שנסמכת ברובה על תיירות החוץ, וירושלים נמצאת במשבר חסר תקדים. אנחנו מזרימים חמצן מהיר לתיירות בעיר על מנת להפעיל בחזרה את הכלכלה של בירת ישראל. ירושלים שגשגה לפני הקורונה והצבתי כיעד לתת לעיר מענה ראוי שיאפשר לה לחזור בעתיד לאותו השגשוג".