אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: דוברות ישראל ביתנו

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הסביר אחר הצהריים (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו את התנגדותו לחוק המאפשר שימוש באיכוני שב"כ לאיתור חולי קורונה.

"הבוקר התקשר אליי אחד מבכירי השב"כ לשעבר עם מסר ברור: תסביר לכל הקולגות שלך ששימוש אזרחי בכלי האולטימטיבי למאבק בטרור חושף את השיטה בה השב"כ מתמודד עם איומים על ביטחונם של אזרחי ישראל", סיפר.

לדבריו, "בעיה נוספת היא, שהשימוש בכלי זה בהעברת מידע למשרד הבריאות לא נשאר רק בציר בין שני הגופים הנ"ל אלא מתפזר לעוד יעדים ולעשרות אם לא מאות אזרחי ישראל".

"בנוסף, שימוש אזרחי בכלי אינו יעיל. העברת מידע ממשרד הבריאות לאזרח לוקחת בממוצע בין יומיים לשלושה ימים והופכת את המאמץ והמידע ללא אפקטיבי. לכן, מי שדואג לביטחונם של אזרחי ישראל ולא פועל מתוך שיקול אלקטורלי חייב להתנגד לחוק השב"כ", ציין ליברמן.

מוקדם יותר היום אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק המסמיכה את השב"כ לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד 22.07.20.

הצעת החוק מהווה הסדר זמני, למשך כשלושה שבועות המסמיך באופן מוגבל את השב"כ לתת סיוע למשרד הבריאות במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה ובלימת שרשראות ההדבקה.

ההסדר הזמני פוצל מהסדר כולל שידון בוועדה במהלך שלושת השבועות הקרובים מתוך כוונה להסדיר חקיקה ראשית בנושא.