לוין בדיון
לוין בדיוןצילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום נציב תלונות הציבור, שהתקיים היום בכנסת ביוזמה משותפת ליו"ר הכנסת יריב לוין ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

לוין אמר בפתח הדיון: "אנו מתחילים מסורת של קיום יום מיוחד בכנסת, שעניינו דו"ח נציב תלונות הציבור והפעילות החשובה של גוף זה בתוך מוסד מבקר המדינה. חוסנה של מדינה הנהנית ממשטר דמוקרטי, מותנה במידה רבה באמון הציבור הניתן במערכות השלטון שלה. הידיעה כי דברים נעשים בשקיפות, תוך בקרה וביקורת, הן בזמן אמת באמצעות בקרה פרלמנטרית, והן בדיעבד באמצעות ביקורת מבקר המדינה, היא בסיס מרכזי לבניית אמון זה".

"אין זה סוד שהכנסת כפרלמנט, אינה נהנית מכלים מספיקים, הדומים לכלים הנתונים לפרלמנטים אחרים בעולם, לצורך ביצוע עבודת הביקורת השוטפת על פעולות הממשלה. על רקע זה, חשיבות הביקורת הנעשית על ידי מוסד מבקר המדינה, היא גדולה במיוחד", העוסיף

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח, ציין, "הרבה מאוד הצעות חוק שמגיעות בפני הבית הזה, הרבה מאוד נושאים כלליים, כולל נושאים לביקורת של מבקר המדינה מגיעים מזה שהשטח, האנשים שנמצאים שם נתקלים בבעיות ביורוקרטיות, בבעיות שקשורות לרגולציה, כולל חקיקה בגופים שלא ממלאים את תפקידם. ברגע שאנחנו נכנסים לזה עם הכוח שנותן לנו המעמד ושנותנות לנו הסמכויות – בין אם של מבקר המדינה ובין אם של הבית הזה, אנחנו צריכים לפתור, לפעמים פתרון כללי שבא מתוך הצגה של בן אדם פרטי."

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר, הוסיף "יום זה בא להזכיר ולחדד לנו את תפקידנו כשליחי ציבור. בעוד שמבחן מנהיגות בימינו נבחן בכושר רטורי, בכריזמה, בכוחנית וביכולת יחסי ציבור מפוארים, מבחן המנהיגות האמיתית הינו שונה לחלוטין. תפקידנו כשליחי ציבור להיות ערים ורגישים לזולת ולאזרח הפשוט, להיות נגישים וקשובים ולחוש את רחשי הלב של הציבור. בכוחם נשלחנו לכאן ולמענם אנו פועלים. לתקן מה שנדרש ולהושיט כתף היכן שנדרש לשפר ועל כך אנו נמדדים."