אליהו חסיד
אליהו חסידצילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

 

לאחר שנכנס במסגרת יישום החוק הנורבגי, ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) נשא היום (ג') את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת.

בדבריו פתח ח"כ חסיד בתפילת הימים הנוראים שלא ייכשל בשליחותו הפרלמנטרית והודה לשר ליצמן שהתפטר עבורו מהכנסת.

"הנני העני ממעש מתחנן לפניך על עמך ישראל אשר שלחוני אע"פ שאיני כדאי והגון לכך.... ראש הממשלה המנוח בגין ז"ל אמר בהצגת ממשלתו הראשונה, הנני להודיע כי ממשלת ישראל לא תבקש משום אומה להכיר בזכותינו להתקיים, לא יעלה על דעתה של שום אומה לבקש הכרה בזכותה להתקיים.

"חבריי, תורת ישראל שניתנה מפי אלוקי ישראל, לומדי התורה היהדות והשבת לא זקוקים לבקש מאיש להכיר בזכותם להתקיים, קיומם הוא זכותם. בעד הזכות הזאת אשר קודשה בדם יהודי שילמנו מחיר כמוהו לא נודע בתולדות העמים.

"איננו מצפים כי תוכר זכותנו להתקיים בדרך התורה. דרושה ההכרה אחרת, הכרה בעצמאות שלנו לחיות חיי תורה, הכרה בזכות שיש למדינת ישראל לשמר את חיי נצח, להגן על זהותה כמדינה יהודית לטפח את לומדי התורה".

חסיד הצהיר כי אינו פוליטיקאי. "מעולם לא עסקתי בפוליטיקה ובתקווה שלא ההפוך כאן לפוליטיקאי, יש לי את הזכות לעסוק בצורכי ציבור כמקים מועדון לגיל הזהב וסיוע למשפחות במצוקה.

"מתנצל מראש על אי הנוחות, כמנהל וכאזרח שסייע לאזרח, ממרומי הדוכן הזה וממשרדי הממשלה, קשה להרגיש את האחר והשונה, את העם שבשדות. זה לא שלא רואים את האזרח, לא מדובר באנשים מנותקים, יושבי הבית הזה כמו חברי הממשלה רחבי לב וטובי עין, רצון עז בוער בהם לתקן לעזור ולסייע, אלו שרצו את כל הדרך לכאן, אהבת העם ואהבת התורה פועמת בקרבם.

"ממקום רם וגבוה, קל יותר להשקיף על הכל, ממרומי הגבעה משקיפים על העם דרך משקפת מקצועית. כמי שנזקקתי לחסדי השירות הציבורי אני ואחיי חשנו כפנורמה מבהירה, מאבדים מולי קשב, מאבדים את התחושה.

"אני תקווה שאצטרף לחבריי הוותיקים המנוסים ואזכור מאין באתי ולפני מי עתיד אני לתת דין וחשבון. שנצליח להעביר את המסר ואת התחושות לשירות הציבורי, שליח ציבור צריך שמניעיו יהיו לשם שמים. את כוחנו אנחנו שואבים מהציבור. לא רק המניע צריך להיות לשם שמים, אלא העמל צריך להיות בריבוי שם שמים, נשלחתי לכאן בשליחותם של גדולי התורה להגדיל ולהרבות כבוד שם שמים".

אחריו עלה שר השיכון יעקב ליצמן לברכו. "אני מכיר את הרב אליהו חסיד הרבה שנים, מכיר אותו, את אבא שלו, כולם אנשים שהשתדלו ועשו הכל לעזור לאחרים, משפחה שהתמסרה כל השנים לעזור לאחרים... חסיד יודע לעזור בדברים גדולים ופשוטים. מברך אותו שיזכה להיות נציג נאמן שנפעל יחד למען קודשי ישראל וזכויות הציבור החרדי".