באמריקה - הכל בהגזמה - גם המתוק וגם החריףMKR, קשת 12

במוצ"ש האחרון הגיע השף אורי מלמד ושותפתו העסקית דפנה לתכנית MKR (קשת 12).

מלמד, רב, סטנדאפיסט ובעלי מסעדת ההמבורגרים "ממפיס" המגזרית והנחשבת, התחרה יחד עם שותפתו דפנה בריאליטי הבישול "MKR", תכנית בה בה בכל שבוע מתמודדים ארבעה זוגות על הבישול המוצלח במסעדה שהם פותחים.

המסעדה, המאפיינת לרוב את תכונותיהם של המתמודדים, זוכה לציון הן מהשופטים (חיים כהן ורותי ברודו), והן מהמתמודדים עצמם.

בפרק ההדחה ששודר במוצ"ש האחרון, התמודדו אורי מלמד ושותפתו דפנה מול זוג אחר, אך למרבה הפלא לא חסכו נקודות גם מול הזוג שהתמודד מולם, אף שהדבר גרם להדחתם מהתחרות.

"יש לי שיער אפור ולבן, ומכל התכניות ששפטתי אני לא זוכר כנות כזאת והגינות כזאת", אמר בהשתאות השופט חיים כהן.

גם חבריו של מלמד לא חסכו ממנו שבחים. כך למשל, כתב הסטנדאפיסט יאיר אורבך:

שתי תוכניות ריאליטי, בשתיהן יש מנצח. אבל איזה הבדל יא אללה.

צפיתי כמעט בכל העונות של הישרדות ונראה לי שהעונה הזו שוברת שיאים מבחינת לכלוך. כמות הדקירות בגב שקורות שם הן פסיכיות. מתמודדים מוכרים אחד את השני (ובעיקר אחת את השנייה) כדי להרוויח עוד שלושה ימים על האי. אנשים מאבדים צלם אנוש כי מדובר ב"משחק" וצריך לשחק את המשחק. כאילו שאין אנשים שלקחו את הישרדות בגלל שהם היו פשוט אנשים טובים (היו, אבל מעטים).
*
אתמול בפרק, עדי מכרה את סמיון, אלינה (שדווקא בתחילת העונה נראתה כמו מישהי עם עקרונות) החלה למכור את כולם ובעיקר את עצמה בשביל להשאר במשחק וליטל ששמחה לסובב לסמיון את הסכין בגב. אפילו ישראל הובך מהשמחה שלה אחרי ההדחה. זה היה פשוט לא נעים לצפייה.
*
ומנגד, אתמול ב"מטבח המנצח", אורי ודפנה הגיעו כשהם יודעים שזה או הם או הזוג שמבשל את הארוחה. אחד מהם לא ימשיך. גם הם יכלו לשחק את המשחק, הם יכלו לקטול, הם יכלו להרעיל את המתמודדים האחרים אבל... כלום. 100% פרגון, מקצועיות נטו. הם נתנו להם ציון גבוה מאוד שכולו האמת שלהם ואיזה רגע יפה זה היה (או "רגע מתוק, מקסים, מרגש שנותן חיבוקים קטנים ללב וכמה שאני אוהב חיבוקים" כמו שיאיר אגמון היה כותב). אורי ודפנה הודחו אמנם אבל יצאו כמנצחים. שאפו.