בית כנסת
בית כנסתצילום: ISTOCK

הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום בארה"ב הודיעה כי בתי כנסת יהיו זכאים לסיוע כלכלי בעיתות חירום כמגיפות ואסונות טבע.

זאת, ביוזמת אגודת ישראל באמריקה הפועלת לקידום נושא זה בשנים האחרונות.

על פי הודעת הסוכנות, "בתי כנסת יכולים לפתוח חשבונות בפורטל המענקים של הסוכנות". במקביל הודיעה הסוכנות כי תאפשר הדרכה פרטנית כיצד להגיש בקשות סיוע, במיוחד במסגרת מגיפת הקורונה.

דובר הסוכנות ציין את חשיבותה של ההרשמה המוקדמת, מכיוון שבעיצומו של אסון, בו נגרם נזק לבניין, עלולים הרשויות הרלוונטיות להתקשות באיסוף המידע והמסמכים הנחוצים להגשת תביעה ולבקשת סיוע ציבורי.

תכנית הסיוע הציבורי של הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום הינה תכנית המענקים הגדולה ביותר שלה. במסגרת תכנית זו, ניתן סיוע משלים לממשלות במדינות בארה"ב ולממשל המקומי, וכן לארגונים פרטיים ללא מטרות רווח, העומדים בתנאי הזכאות – כולל בתי כנסת – כדי לפצות קהילות שנפגעו מאסונות גדולים ונמצאות בתהליך התאוששות.

בהודעתה הסוכנות מציינת כי "התכנית מעניקה מימון לסיוע חירום להצלת חיים והגנה על רכוש, ומסייעת במימון לשיקום קבוע של תשתיות בקהילה שנפגעו על-ידי תקרית שהוכרז עליה מטעם הממשל".

"זוהי תכנית בעלת חשיבות חיונית עבור בתי-הכנסת, בתי הספר ומוסדות צדקה אחרים שלנו, וכל קהילה חייבת לפנות לסוכנות כדי לנצל במלואם את שירותיה וההזדמנויות הניתנות להן", ציין מנהל אגודת ישראל בארה"ב הרב אבא כהן. "הדבר עשוי לשנות את המצב באופן משמעותי ביותר, בזמנים של אסון טבע וכדו', רח"ל".