אנגרט קראמפ-קרנבאואר
אנגרט קראמפ-קרנבאוארצילום: רויטרס

סערה בצבא גרמניה: שרת ההגנה הגרמנית, אנגרט קראמפ-קרנבאואר, הורתה לפרק בצורה חלקית את יחידת הקומנדו היוקרתית ביותר של צבא גרמניה, לאחר גילויי נאציזם בקרב חלק מחברי היחידה.

ההוראה לפרק את יחידת העילית הגרמנית מגיעה לאחר דיווחים כי חלק מחברי יחידת הקומנדו החזיקו בכלי נשק וסמלים נאציים, אספו כלי נשק, נהגו להצדיע במועל יד, וחלקם אף התכוונו להתנקש בחיי פוליטיקאים מהשמאל הגרמני.

בראיון לעיתון הגרמני "בילד" אמרה קראמפ-קרנבאואר כי "יחידת הקומנדו הפכה להיות עצמאית באופן חלקי משרשרת הפיקוד, עם תרבות פיקודית רעילה. הפירוש הוא שהיא לא יכולה להמשיך להתקיים במתכונתה הנוכחית".

היא דחתה את הדרישה לפרק לחלוטין את היחידה, ואמרה כי "אנו בהחלט צריכים כוחות מיוחדים, אך הציבור צריך לסמוך עליהם".

חיילי יחידת הקומנדו הגרמנית מבצעים בעיקר פעולות נגד טרור, במיוחד במזרח התיכון ובאזור הבלקן. מוקדם יותר השנה דווח בתקשורת הגרמנית כי מעל 500 חיילים בצבא הגרמני נחשדו כחברים בתנועות ימין קיצוניות, חלק גדול מהם ביחידת הקומנדו העילית של גרמניה. לפחות ארבעה חיילי קומנדו שוחררו מהיחידה בעקבות גילויי אידיאולוגיית ימין קיצוני בשנים האחרונות.

מוקדם יותר החודש תפסו שוטרים גרמנים נשק וחומרי נפץ בביתו של חייל הכוחות המיוחדים של גרמניה במדינת בסקסוניה, והוא הושם במעצר.

שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר, אמר כי "הפשעים ממניעים פוליטיים עלו ב -14.2 אחוזים בשנת 2019 לעומת השנה הקודמת. זו הרמה השנייה בגובהה מאז שהרשויות החלו לעקוב אחר פשעים כאלו בשנת 2001. האיום הגדול ביותר, כמו בעבר, הוא האיום מהימין הקיצוני. כמעט 40 אחוזים מכל הפשעים הפוליטיים סווגו כ'פשעי תעמולה', כגון הצגת סמלים אסורים כמו צלב קרס".

הוא ציין במיוחד גידול של 13 אחוזים בפשעים אנטישמיים, שמספרה בשנה החולפת עמד על 2032. מעל 93 אחוזים מהם בוצעו על ידי חברי ארגוני ימין קיצוני.