אתר ישיבה
אתר ישיבהצילום: צילום מסך

יהודים רבים בגלות חוזרים אל יהדותם, כמו גם יהודים רבים בארץ ישראל שמחליטים לקבל על עצמם לעשות הכל על מנת לשמור שבת גם אם הם לא שמרו אותה עד עכשיו.

בשיחה עם ערוץ 7 גילה מנהל אתר ישיבה, הרב עזרא כהן, העוסק בהפצת יהדות כבר למעלה מעשרים שנה, פרט מפתיע. "כל פעם מחדש, אני נדהם מסיפור נוסף שמגיע אלינו באתר ישיבה", אמר.

"רק היום קיבלנו פנייה מאוסטרליה. הכותב הודה במילים חמות על שיעור לפרשת שבוע של הרב זלמן מלמד, סיפר כיצד העצות המעשיות של הרב במהלך השיעור מסייעות לו, וביקש לומר תודה על הנגשת התורה המחממת והמחזקת של הרב", הוסיף.

הרב עזרא כהן הסביר את פוטנציאל המינוף של תקופת הקורונה להפצת היהדות. "עם התפשטות נגיף הקורונה ותחילת ההגבלות בעקבותיו, אתר ישיבה הציב לעצמו מטרה שלא להשאיר אף יהודי לבד בבית בלי תוכן תורני, איכותי ונגיש, ולכן האתר התחיל לפעול במרץ תוך הקצאת משאבים רבים והוצאות נרחבות כדי ליצור לוח שידורים חיים של שיעורי תורה לעם ישראל".

"עם הזמן האתר התקדם והשתכלל", אמר. "צורפו שידורים חיים של תפילות, ימי עיון מיוחדים עם מיטב הרבנים, והתוצאות מדברות בעד עצמן: השידורים רוכזו בכתבה ייעודית שהגיעה למעל 50,000 צפיות, ובתקופת הקורונה שיא חדש נשבר באתר ומספר המשתמשים החודשיים זינק בכ–150,000 גולשים נוספים, ובאתר ישיבה הגיעו למספר עצום של 740,000 גולשים שונים בחודש אחד!".

בימים אלו אתר ישיבה יוצא לקמפיין גיוס המונים על מנת לכסות את ההוצאות המרובות וההתאמות שנעשו על מנת להפיץ תורה לכל יהודי על גבי הגלובוס. ההוצאות כוללות שדרוג התשתיות הקיימות והתקנת קו תמסורת על מנת לאפשר שידורים באיכות הגבוהה ביותר, החלפת מערך השרתים וגם שדרוג מערכת האבטחה של האתר כדי להתגונן מניסיונות הפריצה אל האתר מצד גורמים עויינים, דבר המתרחש באופן תדיר.

הרב עזרא כהן מנהל האתר ביקש בפנייה אישית: "השקענו משאבים רבים, וזה הזמן למלא את המצברים. האתגר הכלכלי לא פוסח גם עלינו ואנו מתמודדים עם הדרישה להגביר את הפצת התורה מצד אחד, ומצד שני עם הצורך לבצע קיצוצים כואבים. מכאן נצא בקריאה לכל מי שיכול לסייע ולתת כתף – בזכותכם נוכל להוסיף לימוד תורה בעולם כולו".

לפרטים נוספים ולתרומה לחצו כאן