ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, קורץ לקול היהודי.

ראשי הקמפיין של ביידן פירסמו מודעה בה הם מחפשים מנהל פעילות לנושא המצביעים היהודיים בארה"ב, בניסיון למשוך את קולות המצביעים מהקהילה היהודית בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר השנה.

במודעת הדרושים תואר התפקיד כ"מי שיבנה וינהל תוכנית תוכנית לאומית לתמיכה ביעדים הפוליטיים של הקמפיין".

המאמץ של ביידן לפנות לקול היהודי החל כבר בחודש מארס השנה, לפני הפריימריז בפלורידה. בחודש שעבר אירח ביידן אירוע מקוון בתוכנת 'זום' על מנת לחגוג את חודש המורשת היהודית האמריקאית.

את האירוע הובילו ג'ון מקארתי, סגן מנהל הקמפיין הפוליטי של ביידן, ושרה בארד שכיהנה כמנהלת הנושאים היהודיים בקמפיין הנשיאות של הילרי קלינטון 2016 ותפקידה היה לסייע בגיוס הקולות היהודיים למועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

קמפיין ביידן גם מינה את פארוק מיטחה ליועץ הבכיר לנושאים מוסלמים, בניסיון לפנות גם אל קולות המוסלמים בארה"ב.

בסקרים האחרונים נרשם פער גדול יחסית לטובת ביידן במירוץ לנשיאות מול הנשיא טראמפ. בסקר שפורסם ע"י חברת הסקרים YouGov ביום שלישי מוביל ביידן על טראמפ עם 49 אחוזים מול 40 לנשיא המכהן. גם בסקרים אחרים מוביל ביידן בשיעור של 6-8 אחוזים מול טראמפ.

בינתיים נמשך גם החיפוש של קמפיין ביידן אחר המועמדת לסגן הנשיא, לאחר שהמועמד הודיע כי ימנה אישה לתפקיד. בין המועמדות הבולטות נמצאת הסנטורית ממינסוטה איימי קלובשר, הסנטורית קמלה האריס מקליפורניה, והסנטורית קרן באס מפלורידה.