רוקאביציה חוגג הערב בדרבי החיפאי
רוקאביציה חוגג הערב בדרבי החיפאיצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

תשע שנים עברו מאז זכתה מכבי חיפה באליפות המדינה בכדורגל כשניצחה 24 משחקים; ארבע שנים עברו מאז סיימה הפועל חיפה עונה שלמה בלי ניצחון בדרבי. הערב (רביעי) שני הדברים הללו היו קרובים לקרות, רק שצלחת האליפות לא הגיעה לחיפה.

היה זה כששתי החיפאיות נפגשו למשחק הדרבי האחרון ביניהן לעונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל.

הירוקים מחיפה פתחו את המשחק בסערה וכבר כעבור 4 דקות עלו ליתרון לאחר שכדור פגע בחלוצה של חיפה האוסטרלי רוקאביציה בדרך לשערו הראשון ולא האחרון הערב.

לא עברו 5 דקות וסינטיהו סלליך שהרשית בכל שלושת המשחקים האחרונים של מכבי חיפה, עשה זאת גם הערב והירוקים כבר ב-0:2. נגמר? הצחקתם את קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה העונה.

בדקה ה-23 הרשית רוקאביציה את שערו השני הערב, השלישי של קבוצתו וה-22 שלו העונה, וכעבור 3 דקות השלים גם סלליך צמד משלו עם שער בדקה ה-26 שהימם את היריבה העירונית האדומה שממול.

במחצית השניה המשיכה מכבי חיפה לשלוט אך לא ניצלה זאת בכדי להשפיל עוד יותר את היריבה העירונית האדומה שמצידה כבשה שער כבוד בדקה ה-70.

בסיום, הפועל חיפה מסיימת את עונת 2019/20 בלי ניצחון בדרבי, לראשונה מאז עונת 2015/16. מכבי חיפה עם רצף שני העונה של ארבעה ניצחונות ורחוקה שני ניצחונות בלבד משחזור מספר הניצחונות שלה מעונת האליפות האחרונה. בעונה רגילה זה היה אמור להספיק לאליפות, לצערה כשיש את מכבי ת"א שלא הפסידה עדיין העונה, זה לא מספיק.