זלא"ד: זה לא אותו דבר

בחסות זלא"ד מתבצעים מעשי פשע ורשע, חטא ועוון. מה שמותר לשמאל אסור לימין. למה? – זלא"ד

מנחם רהט , י' בתמוז תש"פ

אמיר השכל בדיון
אמיר השכל בדיון
צילום: ערוץ 7

1.מזל טוב! לצביעות החוגגת במקומותינו כמעט מאה שנה, מאז ימי המדינה שבדרך, שבהם זכו רק בעלי פנקס אדום להשיג עבודה כשהאחרים גוועו ברעב, נולדה אחות צעירה ושמה זלא"ד: זה לא אותו דבר.

זלא"ד נועדה לסבר את האוזן ולהבהיר שמה שמותר לאחד אסור לשני. זלא"ד צריכה להסביר לך, שלמרות שזה נדמה לך זהה, זה לא אותו דבר. השמאל, התקשורת, מערכת המשפט וגופי ציבור נוספים מספרים לעצמם סיפור הזוי, ואפילו מאמינים בו, שיש במקומותינו בעלי דם כחול, ושאינם כאלה. איך לא חשבנו על זה קודם.

2.הנה דוגמה טריה מן השבוע האחרון. זכות המחאה וההפגנה הינה זכות לגיטימית, אך בתנאי שתיושם בתיאום עם המשטרה, בליווי הפרעה מינימליסטית לשלום הציבור. אבל המיגבלות הללו לא עניינו קבוצת פורעי חוק, בראשות תא"ל (מיל') אמיר השכל, שציפצפו והתיישבו בהפגנתם הפראית על הכביש, וחסמו את התנועה באזור רחוב בלפור.

אף שהמשטרה ביקשה בנימוס, התעקש תא"ל (מיל') השכל להישאר על הכביש, ולבסוף נשלח לתחנת המשטרה כדי שההפרעה תבוא לקיצה. כצפוי, קמה צעקה של השמאל והתקשורת: איך מעיזה המשטרה לעצור תא"ל נכבד? הרי בסך הכל הוא רק מימש את זכות חופש הדיבור, חופש המחאה וחופש ההפגנה. ומה בכלל נורא כל כך בחסימת כביש?

3.תראו איזו צביעות. כשקבוצת בנות מבואסות מגוש קטיף חסמה כביש במסגרת המחאה לפני 15 שנה, קבע היועהמ"ש דאז מני מזוז, שזה פשע שאמור לגרור 20 שנות מאסר. ויאיר לפיד המתחסד טען שהחסימה תמנע מאמבולנסים להגיע בזמן לבית החולים ויהיו שימותו מכך. האיוולת הזו החליקה אז היטב בגרונם של התקשורת והשמאל. הפעם, כשהמפגינים באים משמאל, ובראשם תא"ל (מיל'), התקוממו השמאל והתקשורת.

מה בעצם ההבדל? פשוט מאוד – זלא"ד. כשהימין מפגין, יש להפעיל את כל התותחים נגדו. עד איום ב- 20 שנות מאסר. אבל כשהשמאל מפגין, ראוי לטפל בו, אם בכלל, בכפפות של משי. שהרי זה לא אותו דבר. זלא"ד.

4. הצביעות הזו מתרחשת על כל צעד ושעל. מה שלשמאל מותר, לימין אסור. כי זלא"ד.

לשמאל שמורה זכות חופש ההפגנה, חופש המחאה וחופש הדיבור, אפילו בימי הקורונה, אבל כשהימין ביקש לנצל את זכות זו, בעת הגירוש הנפשע מגוש קטיף, ובעת החרבת עמונה, התירה לעצמה המשטרה לעצור כבר בקרית שמונה אוטובוסים שיצאו להפגנה בגוש קטיף, ולכלוא עד תום ההליכים נערות בנות 14, ולהימנע מהענשת שוטרים שפגעו מינית בנערות שהפגינו בקטיף ובעמונה, ולהכות באכזריות עד זוב דם שני תא"לים במיל' שהפגינו בעמונה – אריה אלדד ואפי איתם, ולרמוס עם סוסים ולהכות באלות נערים ונערות בעמונה, ולרוצץ עם אלה גולגלתו של נער שנפצע אנושות, ולפצוע 250 נערים ונערות שהובהלו למיון, ולבסוף לשקר במצח נחושה.

כך למשל אלוף (מיל') ח"כ יאיר גולן, שהיה מפקד המבצע בעמונה, ושייזכר לדיראון עולם בשל 'זיהוי תהליכים' שמכוחם הישווה בין קרבנות הנאציזם לקלגסים הנאצים, טען השבוע ביחס לברוטליות המשטרתית בעמונה, כי "משטרת ישראל לא נהגה באלימות מופרזת".

דמם של מפגיני הימין (כמו של חרדיים, אתיופים, ערבים-ישראלים וקבוצות מיעוט אחרות) הותר ממש. אבל בתא"ל (מיל') השכל וחבריו, אסור לפגוע. הו, הו, כיצד היה מגיב השמאל אילו נהגה כלפיו המשטרה כפי שפעלה נגד חוסמי כבישים בגוש קטיף???!!! הרי לא יעלה על הדעת! מרות שקיבל טיפול VIP מצידה של המשטרה, יצא השמאל מגדרו נגד סילוקו מהחסימה בכבוש. איך זה שאותו שמאל שמילא פיו מים בימי אירועי קטיף ועמונה נתמלא עכשיו עברה וזעם?

המענה מובן מאליו: זלא"ד. בקטיף ובעמונה היו המפגינים מימין. ברחוב הסמוך לבלפור הם באו מהשמאל. זה כל ההבדל, וזה הבדל ענק. מי יעז להעלות על הדעת שזה אותו דבר. בהחלט לא. זלא"ד. זלא"ד מוחלט.

5. תפיסת הזלא"ד מנחה לא רק את השמאל, ואת רובה של התקשורת המודפסת והמשודרת, אלא גם את הגורמים הממשלתיים והציבוריים והמשפטיים. ואנחנו, נענבעך, כל כך התרגלנו, כאילו שזה אך טבעי.

הנה למשל השבוע פירסם משרד הבריאות הנחיות חדשות לבלימת הקורונה. ושוב בשיטת זלא"ד. באולמי מופעים, בחתונות ובר מצוות, וגם בבארים, מותרות נוכחות של עד 250 איש, אבל בבתי כנסת רק עד 50 איש. למה? מה ההבדל? אל תחפשו הגיון והגינות. יש תשובה מן המוכן – זלא"ד.

6.ענייני הקורונה הפעילו את מכבש זלא"ד הדורסני בתחומים נוספים: בבני ברק, שבה דווקא קיים רוב מוחלט לעוטי המסיכות (זוהי עדות ממראה עיניים), תוחבים שוטרים לידי מי שיוצא מהכלל הזה דו"ח עם קנס של 500 שקל. אבל בתל אביב מסתובבים אלפים נטולי מסכות, ואין פרץ ואין צווחה. הפקרות נטולת דו"חות.

וכך גם בנושא הטלת הסגרים: על אלעד ושכונות חרדיות אחרות הטילו סגר קפדני, ברמה הרמטית של אין יוצא ואין בא, ואלו שכונות אחרות בעלות אותם שיעורי תחלואה, נותרו פתוחות לרווחה.

בשל מה הפער הזה? אל תשאלו. כי אם תשאלו יסבירו לכם שזלא"ד. יש אזרחים סוג ב' ו-ג', ויש מיוחסים. ממש זלא"ד.

7. רשימת הזלא"ד ארוכה כאורך הגלות. למן היחס העויין שמפגינה המשטרה כלפי שפי פז המושלכת לכלא מידי פעם, לעומת ההשתוללותם באין מפריע של המסתננים; ועד להחלטות של איפה ואיפה בביהמ"ש העליון, למשל מתן חסינות לבניה ערבית פרועה אך עמידה על קוצו של יו"ד כשמדובר בהחרבת מיבנים של יהודים שחרגו ברבע חדר.

וכל זאת למה? יש תשובה מן המוכן. זלא"ד. לא סביר? לא צודק? לא הגיוני? הזוי? מטורף? ואם הזלא"ד הזה לא מתאים לך? - לך תשתה את הים של תל אביב.

(באדיבות שבועון 'מצב הרוח')