כדור תועה, נטפליקס
כדור תועה, נטפליקסצילום: Mickael Mongin/NETFLIX © 2020

נורא קל ללכת לאיבוד כשמביימים סרט אקשן. נורא קל להישאב לסצנות אקשן מנופחות, למרדפים מרהיבים ולסיפורי אהבה קורעי לב, ובין כל אלו טיפה (או הרבה) להזניח את החוט הדקיק הזה שנקרא עלילה.

החודש השיקה נטפליקס את הסרט הצרפתי 'כדור תועה' (lost bullet), ולשמחתנו, הבמאי גיום פיארה הצליח להימנע מרוב הבורות והמהמורות האלו בדרך ליצירת סרט הביכורים שלו, ולייצר סרט אקשן מדויק, חביב ומינימליסטי. שאפו.

מכיוון שמדובר בעלילה באמת מינימליסטית, נשתדל להמעיט פה בספוילרים. בקצרה, אסיר בשם לינו עובד בשירות המשטרה כמכונאי, עד ששבוע לפני השחרור שלו המפקד שלו, שראס, נרצח מול עיניו. כמובן, שמרגע זה והלאה הוא החשוד המרכזי, עד הסוף הטוב והצפוי להחריד.

אם זה נשמע לכם מוכר, זה מכיוון שהעלילה באמת ממחזרת לא מעט רעיונות מסרטי עבר, אבל היא עושה את זה בחינניות, בדייקנות ועם לא מעט צרפתית ברקע. ותגידו מה שתגידו על צרפתים או קולנוע צרפתי, אי אפשר לקחת להם את זה שיש להם שפה יפה.

אין פה שמות הוליוודיים גדולים, ולפחות לטעמי השחקנים לא מצליחים ליצוק עומק בדמויות שלהם, כך שלא נוצרת הזדהות מצד הצופה. מדובר בסרט ביכורים בהפקה מקומית עם תקציב צנוע יחסית, והדבר ניכר היטב בסרט. אם כי, כמו שפתחתי, יש לזה גם השפעות חיוביות.

סרט חביב לכל המשפחה, בלי הרבה אלימות ובלי מראות גרפים קשים לצפייה, וחשוב לא פחות, הוא באורך נורמלי. שעה וחצי מקצה לקצה, קצת פחות אפילו אם אתם מאלו שמכינים את הפופקורן תוך כדי הפתיח של הסרט. תהנו.