הרב אייל קרים
הרב אייל קריםצילום: דו"צ

הרב הראשי לצה"ל, תת אלוף הרב אייל קרים, מברך על העדכון בפקודת הזקנים בצה"ל, ולפיו כל מפקד יחידה בדרגת סגן אלוף יוכל לאשר לחייליו "פטור זקן".

באגרת לרבנים צבאיים בקבע ובמילואים כתב הרב קרים כי "הנוהל החדש של אישור מפקד בדרגת סא"ל יקל על חיילים דתיים המבקשים לגדל זקן מטעמי דת, אך בד בבד יוודא באופן הדוק יותר שחיילים אינם מנצלים לרעה את הפטור מטעמי דת, ומקבלים אותו שלא בהתאם לפקודה.

"זו גם הסיבה לכך שחייל יידרש לאשרר מחדש את הפטור אחת לשנה – כדי לוודא שאין 'טרמפיסטים' שקיבלו אישור שלא על פי הפקודה", הסביר הרב הראשי לצה"ל.

הרב קרים חתם את דבריו, "בתקופת המעבר שנקבעה לשם מימוש ההוראה החדשה, שכוללת 'יישור-קו' כלל צה"לי, יידרשו רבני היחידות לעיסוק מוגבר בנושא, בתיאום עם מפקדי היחידות. אני סמוך ובטוח שכולם ירתמו למשימה, וישתפו פעולה עם המפקדים, כדי לוודא את מימוש זכויות החיילים הדתיים מצד אחד, ומניעת היתרים בלתי מוצדקים מצד שני".

כאמור, ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, החליט כי החל מהיום (חמישי) יוכלו מפקדי יחידות בדרגת סגן אלוף לאשר לחיילים לגדל זקן ולא קציני השלישות. בכך מבקש אלמוז להחזיר את הסמכות למפקדי הגדודים.

בגלי צה''ל דווח כי בעקבות השינוי כל הפטורים שניתנו בעבר לחיילים בוטלו וייבחנו מחדש על ידי מפקדי היחידות. הפטור החדש יהיה תקף לשנה אחת בלבד.

''פקודת הזקנים'' בצה"ל מגבילה את היקף הנימוקים שבהם ניתן אישור לחיילים לגדל זקן. חיילים דתיים וחרדים יכולים לקבל אישור לגדל זקן מטעמי דת.