עקיבא בהופעה
עקיבא בהופעהצילום: זוהר שטרית

"אני מתרגש עכשיו כמו בהופעה הראשונה", פותח עקיבא, כשברקע הלהקה של ישי ריבו מנגנת את הצלילים הראשונים, "אחרי תקופה לא קצרה של הופעות בזום ובכל מיני הופעות מצומצמות של עד חמישים איש, פתאום לעמוד ככה מול קהל עם ישי".

"זה הזכיר לי שלמוזיקה יש כוח לחבר בין אנשים, לפתוח את הלב. אני ממש מרגיש איך פתאום ירדו כל הקליפות, כל המניירות החיצוניות, ונשאר רק המוזיקה הטהורה שבאה מתוך הלב ולשם שמיים".

לפני שלושה חודשים הוציא עקיבא את השיר 'פשוטים', וחישוב זריז מספיק בכדי לגלות שזה היה כבר בתקופת הקורונה. בשקט בשקט, מתחת לראדר ובלי שעקיבא יבצע אותו בהופעות, 'פשוטים' הפך ללהיט שצבר יותר ממיליון וחצי צפיות ביוטיוב, ועקיבא ממש לא לוקח את זה כמובן מאליו.

"אני חייב להגיד שזה הפתיע גם אותי. השיר הזה הגיע להרבה אנשים, כי כנראה הוא קצת דיבר את כל מה שתקופת הקורונה הזאת הביאה אלינו. את ההתכנסות פנימה, ההשתבללות אל תוך הבית וההסתכלות על הדברים הפשוטים של החיים שהם העוגנים שלנו – המשפחה, בן הזוג, הילדים. השיר פשוט פרש כנפיים לבד, וזו ברכה גדולה בעיני".

כרגע עקיבא הוא רק האורח, אבל ביום שלישי הקרוב הוא כבר יעלה על הבמה ברידינג עם השירים שלו. 'שמענו לאחרונה לא מעט על מצוקת הזמרים ואנשי הבמה', אני אומר לו, 'אבל אתה מצליח גם להבין ולהזדהות עם הצד השני, עם הקהל? עם האנשים הפשוטים שפחות מתאים להם, מבחינה כלכלית או בריאותית, לצאת מהבית להופעה בימים האלו?'

"כמובן", הוא משיב בלי להסס, "הפחד מלהידבק או אפילו רק להיכנס לבידוד הוא מובן לחלוטין, אבל אני חושב שיש גם לא מעט אנשים שמבינים שצריך ללמוד לחיות עם המצב החדש. כמובן, צריך להיזהר יותר ולהקפיד, אבל בתוך שגרת החיים החדשה הזאת, אנחנו צריכים גם מוזיקה שתיתן לנו קצת רוח בחיים".

"בלי קשר, אני מרגיש שהקורונה הביאה את כולנו למקום בו יש לנו הזדמנות לתרגל את מה שאנחנו מאמינים בו, לתרגל את האמונה והביטחון, לתרגל אופטימיות. להבין שמה שריבונו של עולם עושה זה לטובתנו. זה לא פשוט להחזיק בעמדה הזאת, כי בסופו של דבר אנחנו בדוחק מסוים, אבל בעזרת ה' אני מאמין ומקווה שבקרוב נצא מזה".

"ברוך השם'', הוא מסכם, "כבר יש אנשים שרוצים לבוא להופעה בשלישי הקרוב, וקונים כרטיסים, ועוד מעט כבר מתמלא הרידינג , זה משמח מאוד. ובעזרת ה', ממש בקרוב נחזור להופעות רגילות ומלאות באנשים".