זאב אלקין בבני ברק
זאב אלקין בבני ברקצילום: שוקי לרר

השר להשכלה גבוהה ומשלימה זאב אלקין (הליכוד) הגיע היום (חמישי) לביקור מקצועי ראשון בבני ברק, לפגישה עם ראש העיר אברהם רובינשטיין ולסיור בתאגיד המים העירוני 'מי ברק'.

הסיור נפתח בלשכת ראש העיר בפגישה מצומצמת עם הרב אברהם רובינשטיין, יו"ר רשות המים גיורא שחם, יו"ר התאגיד דוד צלניק יו"ר הדירקטוריון עו"ד הרב מנחם הבלין ומנכ"ל העירייה שמואל ליטוב.

בפגישה נחשף השר למכלול צרכי המים והביוב הייחודיים של בני ברק ושמע על הפעילות פורצת הדרך של התאגיד העירוני ביכולת ניהול משק מים עצמאי למשך שעות ארוכות, כמי שמתורגל שוב ושוב בנוהל שבת ובנוהל חגים בשאיבה מבארות ומאגרים פרטיים.

בפגישת עבודה רחבה שהתקיימה באולם מועצת העיר בהשתתפות בכירי העיריה וצמרת השר הוצגה לפני השר מצגת הכוללת את כל פעילות התאגיד בדגש על פעילות החירום בתקופת הקורונה כולל ביקור בחמ"ל העירוני שהוקם בעירייה.

בישיבה עלתה ההבנה בדבר הצורך לשמור על עצמאותו של התאגיד העירוני על רקע חוק התאגידים המבקש לצמצמם את מספר תאגידי המים הפועלים בישראל. השר שמע על המאפיינים הייחודיים של התאגיד הבני ברקי שמחייבים את עצמאותו.

בין השאר עלו נושאים הלכתיים ומורכבויות נוספות שמבדלות את 'מי ברק' מתאגידי מים אחרים וכן הצורך בסיוע המשרד להעמקת הפעילות וטיוב השאיבה בבאר ט' בעיר.

במהלך הביקור, העניק השר תעודת הוקרה לתאגיד 'מי ברק', על הובלה מקצועית משמעותית ומיוחדת בדגש על תקופת הקורונה בו פעל התאגיד באופן יוצר דופן.

יו"ר רשות המים גיורא שחם הדגיש בטקס כי תאגיד מי ברק משמש כמודל ודוגמא לתאגידים רבים, כאשר גם משלחות מקצועיות מחו"ל אנו מלוים בלמידה מקצועית בתאגיד מי ברק.

יום הסיור המקצועי הסתיים במאגר המים הגדול בגוש דן אותו מפעיל התאגיד ושוכן בהר הבנים. השר ביקר בחדר הפיקוד החדשני של תאגיד 'מי ברק' שנמצא בסמיכות למאגר ועמד מקרוב על העבודה האינטנסיבית שחולשת על כל תשתיות המים והביוב של בני ברק.

בסיום הביקור הביעה עיריית בני ברק הערכה רבה לשר אלקין, שבחר בבני ברק כאחד מסיורי העבודה הראשונים, בעיר המוכיחה מצויינות ומקצועיות. "אני מכיר את השר שנים ארוכות, זכינו לשר מקצוען ברמה אחרת, איש עשייה מובהק ובני ברק חבה לתרומתו במכלול הנושאים", אמר ראש העיר.