פיענוח בדיקות קורונה
פיענוח בדיקות קורונהצילום: Yossi Zeliger/Flash90

משרד הבריאות מעדכן כי אתמול (חמישי) אותרו בישראל 1,107 חולי קורונה חדשים, ומספר החולים הפעילים עומד על 9,618.

27 חולים מונשמים בבתי החולים. 325 בני אדם נפטרו מקורונה בישראל.

בשעה 8:00 הבוקר נכנסו לתוקפן ההגבלות שאישרה הממשלה לצמצום התפשטות הקורונה: התקהלות באולמות, בברים, במועדונים ובבתי כנסת תהיה מותרת עד 50 איש. ביתר המקומות יותרו התקהלויות עד 20 איש בלבד.

הקורונה חזרה - תדרוך מיוחד של ראש הממשלה ושר הבריאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "הנתונים אינם משאירים בידינו שום ברירה, צריך לחזור למדיניות של הגבלות כדי לשטח את העקומה מחדש. הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא - הכל פתוח, כולם מרוצים, אבל כך נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה. אנחנו חייבים לשנות כיוון ועכשיו".

נתניהו סיפר על הסיוע לבעלי עסקים, ''אציג בימים הקרובים תוכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה - ערכת קורונה כלכלית שתספק וודאות בכלכלה ובהכנסה".

"אמרתי שסביר שבשגרת הקורונה נתנהג כמו נגינה על אקורדיון-פותחים את ההגבלות אבל גם מהדקים מעת לעת. אנחנו מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון - כמה שפחות הדבקה, ולמנוע כמה שיותר פגיעה בכלכלה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו עדכן כי בתחילת השבוע אותרו 450 נדבקים ביממה, והיום זינק המספר לכמעט 1000 חולי חדשים. "פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות במרחבים סגורים. התקהלויות במועדונים, ברים ואולמות - עד 50 איש. ביתר המקומות - עד 20 איש. כרגע לא משנים דבר בנוגע למשק ולתחבורה".

על העימות בתוך הממשלה ובעיקר עם שרי כחול לבן אמר ראש הממשלה "אנחנו נמצאים בקרב כדי להציל חיים. לא יכול להיות שכל אחד יגיד דבר אחר. זה לא הולך. אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם אבל הולכים איתו. אני מקווה שככה זה יעבוד. הצבתי יעד לצמצום הזמנים - בדיקה תוך שש שעות ותוצאה בתוך 24. כך נוכל להגיע להישגים מאוד טובים".

שר הבריאות אדלשטיין הסביר מדוע אין מנוס מהחזרת ההגבלות: "חיינו באשליה שהאוכלוסיה שנדבקת זו אוכלוסיה צעירה ואין צורך לדאוג, היו כאלה שאמרו שאולי זה אפילו טוב. היום אנחנו מבינים שבמאבק הזה אין ניסים. במהלך כל יוני קיבלנו בבתי החולים 103 חולים קשים, ביום הראשון של יולי כבר קיבלנו עשרה".

"אני שמח שכולם למדו את המושג 'חקירה אפידמיולוגית'. אני רוצה להבהיר: המצב לא אידיאלי. הוספנו אחיות לתגבר את המערך הזה. הוספנו סטודנטים לרפואה ולסיעוד לתגבר את המערך הזה, והם עובדים לילות כימים. אבל אין מומחה שחושב ששיפור המערך הזה יכול לבד לתת מענה לגל התחלואה".

אדלשטיין הוסיף: "הלוואי שהיינו יכולים להיות בלי המסכות, אבל אנחנו לא יכולים. אלו כללים פשוטים ולא צריך מעבר לזה. לא נוציא הוראות לא לראות את סבא וסבתא, זו אחריות אישית. בואו נעזור להם להיזהר, חובתנו לשמור עליהם. אני לא מאבד תקווה, רוצה שנגיע למצב של שגרת פוסט קורונה".