באישון לילה: ישוב חדש בישראל

כוחות צבא ומשטרה פינו הבוקר (שישי) את משפחות "גרעין התיישבות ביהודה" שהקימו הלילה ישוב חדש בדרום גוש עציון - מעלות חלחול. המתיישבים התפנו בהסכמה.

כעשרים המשפחות בחרו שלא להתעמת עם כוחות הביטחון, והן דורשות מהממשלה להקים מחדש את היישוב ''מעלות חלחול''.

צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת נחלה וחבר בגרעין ההתיישבות אמר: "הממשלה מורידה אותנו כשבשטח מסביבנו ערבים משתלטים על אדמות מדינה ובונים בצורה לא חוקית יום יום".

"אנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת. לעצור לאלתר את השתוללות הבניה הערבית ולחזור למסלול הציוני המקורי: הקמת ערים וישובים בכל מרחבי יהודה ושומרון", הוסיף.

אליהו ליבמן, ראש מועצה מקומית קריית ארבע חברון הגיע למקום לאחר הפינוי. "בזכות המסירות נפש שלכם, שאתם באים ומרימים פה דגל אני בטוח שזו תהייה ירידה לצורך עליה ועוד יוקם פה ישוב ועוד ישובים רבים בכל רחבי יהודה ושומרון", אמר.

דניאלה וייס, מוותיקות תנועת גוש אמונים ומראשי תנועת ההתיישבות "נחלה", הסבירה בשיחה עם ערוץ 7 ביום שלישי את ההחלטה לפעול להקמת ישוב חדש בדרום גוש עציון בתגובה לתכנית טראמפ.

"חברנו יחד כדי לומר אמירה ברורה, המשך הציונות זה הקמת ישובים חדשים, תכנית טראמפ צריכה לרדת מסדר היום", אמרה וייס.

וייס תקפה במילים חריפות את תוכניתו של טראמפ וטענה, "זו תכנית שחונקת את ההתיישבות לחלוטין. לא רוצים חלק של ריבונות, לא רוצים קמצוץ של ריבונות, ארץ ישראל כולה שלנו".

בהמשך היא לא חסכה מילים קשות גם מהנשיא עצמו, "ידיד לא מגיש תכנית שמדברת על הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל".

"טראמפ לא יכתיב לנו את גבולות ארץ ישראל. יש כאן בלבול וצריך לעצור את זה", הבהירה וייס את הרקע לתכנית להקמת הישובים החדשים ביהודה ובשומרון.

דניאלה וייס: טראמפ לא יכתיב את גבולות ארץ ישראל